... ... ...

Luna i Cardio technology z Polski zwyciężyły Global Impact Challenge. Pojadą do Doliny Krzemowej

Dodane

25-05-2018

Adam Sawicki
Pierwsza polska edycja konkursu Global Impact Challenge dobiegła końca. Spośród 10 finalistów jurorzy wyłonili zwycięzców, którzy pojadą do Doliny Krzemowej pracować nad swoimi projektami. Są nimi Luna i Cardio technology.

fot. materiały prasowe

Proste i szybkie przetwarzanie danych

Do udziału w tegorocznej, pierwszej polskiej edycji konkursu Global Impact Challenge zgłosiło się ponad sto startupów. Natomiast do ścisłego finału przeszło jedynie 10 projektów, w tym Luna i Cardio technology, które ostatecznie zwyciężyły i teraz pojadą do Doliny Krzemowej, aby wziąć udział w trwającym 10 tygodni programie inkubacyjnym zorganizowanym przez wpływowy i popularny na świecie think tank, Singularity University.

– Luna ma potencjał do poprawy życia ludzi na całym świecie. Poświęcamy temu projektowi całe swoje życie i jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, że dalszy jej rozwój będzie możliwy w tak niesamowitym środowisku – mówi Wojciech Daniło, jeden ze współtwórców Luny, platformy do przetwarzania danych. Celem projektu jest, aby uczynić proces pracy z danymi prostym i szybkim. Dzięki temu wykorzystanie ich stanie się popularne w różnych obszarach, np. w bioinformatyce, bezpieczeństwie i grafice komputerowej.

Leczenie nowotworów mózgu

Cardio technology działa natomiast w obszarze health tech i zajmuje się opracowaniem sono-elektrycznych implantów, które mają pomóc w leczeniu nowotworów złośliwych mózgu. Technologia opracowana przez startup pozwoli między innymi na prowadzenie „skutecznej terapii bez efektów ubocznych, typowych dla klasycznych metod walki z nowotworami”, by wydłużyć życie pacjenta z roku do nawet kilku lat od zabiegu.

– Jak byłem na drugim roku studiów, patrzyłem jak lekarz przekazuje pacjentowi tragiczną diagnozę i postanowiłem, że chcę dać nadzieję ludziom z nowotworem. Wierzę, że wyjazd do Doliny Krzemowej pomoże zrealizować to marzenie. Jestem niesamowicie szczęśliwy – mówi Kamil Adamczyk, jeden ze współtwórców projektu i laureat Global Impact Challenge.

Inkubacja

Zwycięzcy pierwszej polskiej edycji konkursu niebawem wyjadą do technologicznej stolicy Stanów Zjednoczonych, gdzie przez 7 tygodni będą rozwijać swoje projekty w siedzibie organizacji w NASA Research Center, a potem wrócą do kraju, aby przez następne trzy tygodnie pracować nad wdrożeniem swoich rozwiązań. Wszystko to odbędzie się pod okiem organizatorów z Singularity University, który rozpoczął współpracę z Polską dzięki inicjatywie Sebastiana Kulczyka, prezes Kulczyk Investments i twórcy InCredibles.

– W Singularity University spotkałem największe umysły i osobowości świata nowoczesnych technologii. Było to jedno z najciekawszych, najbardziej inspirujących doświadczeń zawodowych w moim życiu. Zaprosiłem je do Polski, żebyśmy wspólnie mogli zobaczyć, kto, dlaczego i jak zmieni świat – powiedział w rozmowie z Pulsem Biznesu Sebastian Kulczyk.  

Singularity University szuka talentów w Polsce 

Singularity University powstało w 2008 roku i od tamtej pory wykształciło ponad 10 tysięcy osób z blisko 100 krajów. W organizacji udzielają się w nimi między innymi przedstawiciele Google, Apple i NASA. Teraz SU ma szeroko otworzyć się na Polskę, widząc tutaj pole do ekspansji i pozyskiwania talentów. W realizacji tego celu pomoże Amerykanom Sebastian Kulczyk, który ukończył jeden z kursów organizowany przez tę uczelnię. 

Komentarze (0)