... ... ...

LinkedIn nadal w tyle. Odwiedza go 15 razy mniej internautów niż Facebooka

Dodane

02-11-2015

Adam Sawicki
LinkedIn zrzesza coraz więcej użytkowników. Obecnie jest ich 396 milionów. Ale co z tego, skoro tylko 100 milionów regularnie, co miesiąc korzysta z biznesowej sieci społecznościowej. Dla porównania, Facebooka co miesiąc używa 1,5 mld osób.

Średnio 5 mln internautów przybywa co miesiąc

Pod koniec zeszłego tygodnia LinkedIn pochwalił się statystykami. Z najnowszych doniesień wynika, że biznesowy serwis społecznościowy skupia obecnie 396 milionów użytkowników, a to więcej aż o 20 procent w stosunku do roku ubiegłego, kiedy było ich 332 miliony. Oznacza to, że średnio co miesiąc na LinkedInie przybywa nieco ponad 5 milionów internautów budujących za pośrednictwem serwisu relacje zawodowe.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Na zdjęciu: Jeff Weiner, CEO LinkedIn | fot. by TechCrunch, flickr.com CC by 2.0

Z kolei miesięczna aktywność użytkowników portalu zarządzanego przez Jeffa Weinera wypada blado w porównaniu z popularnymi sieciami społecznościowymi. Internautów aktywnych na LinkedInie jest zaledwie 100 milionów, czyli o ponad 3 razy mniej niż na borykającym się z problemami Twitterze. Facebooka natomiast regularnie (miesiąc w miesiąc) odwiedza blisko 1,5 mld osób z całego świata.

Lynda.com zwróci się za dziewięć lat

Ponadto w trzecim kwartale tego roku serwis z Mountain View odnotował stratę na poziomie 40 milionów dolarów. Mimo tego Jeff Weiner, CEO spółki, przekonuje, że wyniki finansowe przedsiębiorstwa są w dobrej kondycji. Uzasadnia to przychodem, który firma wygenerowała w minionym kwartale. Dyrektor generalny pochwalił się, że LinkedIn zarobił blisko 780 milionów dolarów, czyli aż o 37 procent więcej w stosunku do roku ubiegłego.

Cześć tego przychodu, bo 41 milionów dolarów, należy do Lynda.com, serwisu edukacyjnego, który w kwietniu tego roku LinkedIn kupił za 1,5 miliarda dolarów. Wtedy Weiner zakładał, że nowy nabytek wzbogaci ofertę serwisu i przyciągnie nowych użytkowników. Zakładając, że co każdy kwartał Lynda.com będzie generować przychód na wyżej wymienionym poziomie, wówczas inwestycja zwróci się dopiero za dziewięć lat.

Komentarze (0)