Warszawski startup Indoorway zmieni budynek w cyfrową przestrzeń. Pierwsze wdrożenie ma już za sobą

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Właściciele budynków nie wykorzystują ich pełnego potencjału. Mogą bowiem monitorować swoich gości i zbierać dane na temat ścieżek, którymi się przemieszczają, a potem wykorzystać te informacje do zaplanowania skuteczniejszych działań marketingowych. Do tego przekonają ich twórcy Indoorway.

Na zdjęciu: Grzegorz Koblański, CEO Indoorway | fot. materiały prasowe

Monitorowanie budynków

Warszawski startup Indoorway tworzy narzędzie do lokalizacji wewnątrz budynków. – Pozwala ono nie tylko odnaleźć się w dużych, zadaszonych obiektach, ale także zbierać i analizować dane z czujników wbudowanych w urządzenia mobilne, tym samym umożliwiając administratorom lepsze poznanie swoich klientów – mówi Grzegorz Koblański, CEO Indoorway. Opracowane przez jego zespół rozwiązanie wykorzystuje do pomiaru dane między innymi z żyroskopu, akcelerometru, magnetometru i beaconów.  

Do tego Indoorway dostarcza programistom uniwersalny zestaw narzędzi. Dzięki nim mogą tworzyć własne, inteligentne rozwiązania oparte o nawigację wewnątrz budynków. Dostarcza im także gotową bibliotekę SDK, która pozwala na łatwe wdrożenie technologii w już istniejących lub dopiero powstających aplikacjach mobilnych na iOS i Android. Natomiast klientom końcowym udostępnia panel do tworzenia map i analizy danych.

Interakcja z użytkownikami

– W połączeniu z danymi płynącymi z systemu automatycznego sterowania budynkiem (BMS), Indoorway tworzy niezawodne narzędzie do optymalizacji zużycia energii. Pomaga więc zoptymalizować system zarządzania nieruchomością, a także podnieść jej standard i wartość – mówi Tomasz Janusz, CTO Indoorway. Koblański dodaje, że rozwiązanie, które przygotował razem ze wspólnikiem, ma także ogromną wartość dla marketerów.

Wyjaśnia, że mimo rosnącej popularności smart city i smart building, w dużych obiektach handlowych i publicznych nadal sięga się po mało skuteczne metody komunikacji z odbiorcą jak na przykład info kioski, stojaki i banery reklamowe. Proponuje coś innego – digitalizację obiektów i wejście w interakcję z użytkownikami. Ma to zwiększyć ich zaangażowanie oraz zapewnić zarządcom budynków narzędzie do analizowania ruchu wewnątrz tych nieruchomości.

Na zdjęciu: Tomasz Janusz, CTO Indoorway | fot. materiały prasowe

Pilotażowe wdrożenie

Pomysł na stworzenie Indoorway zrodził się w 2015 roku w spółce DaftCode. – Początkowo był to projekt studencki, rozwijany w ramach prac dyplomowych na Politechnice Warszawskiej. Ponieważ pomiary oparte wyłącznie o jedną metodę nie były satysfakcjonujące, postanowiliśmy połączyć wiele technologii wykorzystywanych w urządzeniach mobilnych – mówi Tomasz Janusz. Mimo to spółka została uruchomiona dopiero w tym roku i na razie jest za wcześnie, aby mówić o obrocie, przychodzie czy zysku.

Niemniej przedsiębiorcy mają się czym pochwalić. Ich zespół liczy obecnie 20 osób i zebrali jakiś czas temu finansowanie od inwestora, co pozwoliło im kontynuować prace nad projektem. – Mamy za sobą pilotażowe wdrożenie w fabryce Electrolux, gdzie dostarczamy narzędzia do zbierania i analizy danych o ruchu pieszym wewnątrz gmachu oraz pomagamy optymalizować procesy produkcji – mówi Grzegorz Koblański.

Plany

Wyjaśnia, że swoje rozwiązanie oferuje każdemu, kto chce stworzyć usługi mobilne wewnątrz obiektu. Jednak w pierwszej fazie skupia się na przestrzeniach biurowych i przemysłowych, oferując usługi B2B dla zarządców i administratorów budynków. Dodaje, że Indoorway znajduje zastosowanie w różnego rodzaju obiektach. Może posłużyć jako cyfrowy asystent na dworcach i lotniskach, w centrach handlowych, muzeach, hotelach oraz innych przestrzeniach publicznych.

Co dalej? – Będziemy stale rozbudowywać nasz system i ofertę. Chcemy rozwinąć skrzydła w branży przestrzeni biurowych oraz przemysłowych. Misją Indoorway jest tworzenie nowoczesnych i responsywnych budynków na miarę cyfrowej ery – mówi Koblański. Tomasz Janusz dodaje, że z technologicznego punktu widzenia ma dwa cele. Pierwszy to rozszerzenie platformy o urządzenia inne niż smartfony, drugi – integracja Indoorway z systemami zarządzania budynków.