Mitto+ uprości wysyłanie paczek. Najpierw w Polsce, a potem zagranicą

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Polacy wysyłają 300 milionów paczek rocznie. Za ich obsługę weźmie się rodzimy startup Mitto+, który opracował aplikację do zarządzania przesyłkami. Wkrótce ma także zadebiutować w Europie.

Na zdjęciu: zespół Mitto+ | fot. materiały prasowe

Analiza kosztów

– Każda firma kurierska jest w czymś dobra: albo w krótkim czasie dostawy, albo w przesyłkach gabarytowych. Nasze narzędzie pomoże w wyborze korzystnej oferty – mówi współtwórca Mitto+ Łukasz Konopacki. Razem z zespołem programistów stworzył aplikację do wysyłania przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych, która pozwala także na optymalizację procesów logistycznych w firmach.

Rozwiązanie to nie tylko porównuje ceny za usługi przewozowe, ale także oferuje użytkownikom indywidualnego opiekuna. Do jego zadań należy między innymi przeprowadzenie bezpłatnego audytu transportu i doradztwo w zakresie wyboru partnera logistycznego. Wszystko po to, aby uprościć łańcuch dostaw i obniżyć koszty z nim związane. Na razie jednak projekt jest na wczesnym etapie rozwoju. 

100 złotych na reklamę

– Mitto+ ruszyło na początku września 2017 roku. W ciągu czterech tygodni od startu pozyskaliśmy pięciu dużych klientów i pośredniczyliśmy w wysyłce 10 tys. paczek. Osiągnęliśmy ten wynik przy nakładzie 100 złotych na reklamę – chwali się Łukasz Konopacki. Wspomina, że był tym zaskoczony, bo startupy mają problemy zwykle na początku działalności, a tu niespodzianka. – U nas było wręcz odwrotnie – dodaje.

Jego zdaniem, jest to zasługa badań rynku, na które zespół odpowiedzialny za projekt poświęcił sporo czasu. – Zauważyliśmy wówczas, że brakuje na rynku łatwego w obsłudze rozwiązania – wyjaśnia. Początkowo Mitto+ miało być prostą aplikacją i pojawić się na rynku w marcu, ale w trakcie prac nad projektem jego twórcy dodawali kolejne funkcje i w ten sposób debiut programu został przesunięty.

Magazyn i wysyłka zagranicę

– Jak się okazało, było mnóstwo rzeczy, które wymagały dodatkowych godzin programowania, a każdy kurier oferował inne „ekstra” usługi. Oprócz tego każdy kurier miał inne standardy, a sami użytkownicy przekazywali nam w fazie testów cenne uwagi co do działania aplikacji – tłumaczy Łukasz Konopacki. Niemniej aplikacja jest już niemal w pełni gotowa, a twórcy Mitto+ pracują obecnie tylko nad dopracowaniem programu i pozyskaniem kolejnych klientów.

Następnym krokiem w rozwoju projektu będzie wypuszczenie webowej wersji Mitto+ dedykowanej klientom indywidualnym oraz uruchomienie aplikacji na platformy mobilne, która umożliwi dostarczanie przesyłki w miejsce aktualnego pobytu odbiorcy. Jednocześnie twórcy przedsięwzięcia chcą rozwijać się globalnie i dlatego już w przyszłym roku otworzą własne magazyny, aby szybciej realizować przesyłki.