4 przemówienia z TEDa dla sprzedawców

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Sprzedaż produktów i usług napędza rozwój biznesu. Aby skutecznie oferować swoje rozwiązania klientom należy nawiązywać z nimi relacje. Poznaj czterech mówców i ich prelekcje na spotkaniach TED, dzięki którym pogłębisz swoją wiedzę jak skutecznie docierać do konsumentów.

1. Julien Treasure: Jak mówić, żeby ludzie chcieli słuchać

Podczas wystąpienia Julien Treasure opowiada o skutecznych metodach komunikowania się oraz udziela wskazówek jak operować głosem. Do najbardziej użytecznych sposobów nawiązywania relacji Treasure zalicza autentyczność, czyli bycie spójnym ze sobą, prawdomówność oraz uczciwość, którą mówca definiuje jako wywiązywanie się z obietnic. Prelegent radzi również, aby świadomie używać różnych tonów głosu. Jak zauważył, niski głos jest przyjemniejszy dla uszu oraz nakłania, żeby dbać o jego melodykę poprzez różnorodność tempa mówienia oraz głośność.

2. Amy Cuddy: Mowa ciała określa kim jesteś

Psycholog Amy Cuddy twierdzi, że mowa ciała wpływa na nasze myśli, uczucia i fizjologię. Chcąc potwierdzić powyższą tezę, zorganizowała badania, których efekty są zdumiewające. Okazało się, że wystarczy na dwie minuty przyjąć np. zlęknioną postawę ciała, aby chemia w naszym mózgu również uległa zmianie na mniej korzystną, czyli taką która prowadzi do zlęknionych myśli. Cuddy zachęca do tego, aby wykorzystać wiedzę dotyczącą wpływu naszych postaw ciała  na myśli i tym samym poprawiać sobie nastój.

3. Amanda Palmer: Sztuka proszenia

Związana z branżą muzyczną Amanda Palmer, w odróżnieniu od pozostałych artystów, którzy chcą zarabiać na swojej twórczości np. poprzez sprzedaż muzyki woli poszukiwać nowych sposobów zarabiania na sztuce. Artystka odkryła, że skutecznym narzędziem osiągania wymiernych efektów finansowych jest proszenie ludzi o wsparcie niż namawianie na kupno płyt. Palmer chcąc promować swoją twórczość zrezygnowała z tradycyjnej metody sprzedaży, natomiast zdecydowała się na akcję crowdfundingową przeprowadzoną na Kickstarterze i zebrała ponad milion dolarów. Zgodnie z jej teorią lepiej prosić ludzi o przysługę, niż wymagać i zmuszać do działania.

4. Andrew Stanton: Dobrze opowiedziana historia

Amerykański scenarzysta Andrew Stanton podczas przemówienia podzielił się z widownią wskazówkami objaśniającymi jak opowiadać historie, aby były ciekawe dla odbiorców. To użyteczna umiejętność, bo dzięki niej prezentując klientom produkty możemy zwyczajnie o nich opowiadać. O czym wobec tego sprzedawcy powinni pamiętać konstruując historie? Andrew Stanton wskazuje, że każda opowieść jak dobry żart powinna mieć początek, środek i puentę. Już na wstępie należy wiedzieć po co opowiadamy żart i jaki efekt chcemy wzbudzić w słuchaczu.

Zdjęcie główne artykułu royalty free z Fotolia