Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki materiałom wideo (cz. 1)

Dodane:

Łukasz Żur Łukasz Żur

Udostępnij:

Krótkie filmiki przedstawiające możliwości produktu są coraz bardziej popularne, ale promocja przy ich użyciu jest nadal jedną z niewykorzystanych szans na pozyskanie klientów w e-commerce. Każdy sklep internetowy dba o jakość zdjęć, bo od tego zależy w dużej mierze sprzedaż.

Dobre zdjęcia w sklepie to obecnie standard i jeśli chcemy przenieść swój biznes internetowy na wyższy poziom, co przyczyni się z pewnością do pozostawienia konkurencji w tyle, nie możemy sobie pozwolić na zignorowanie tak ważnej części strategii rynkowej, jaką są filmy wideo.

Dlaczego wideo w e-commerce jest tak ważne?

Filmy przedstawiające produkt mają bezpośredni wpływ na zwiększenie konwersji w e-sklepie. Pomagają zrozumieć do czego służy i jak używać danego produktu, a przede wszystkich dostarczają więcej informacji niż same zdjęcia. Według badań osoby, które obejrzały film na stronie e-sklepu są o 64% bardziej skłonne do zakupu niż te które tego nie zrobiły (źródło).

Filmy są potencjalnie najbardziej skutecznym sposobem na pokazanie produktu i jego korzyści dla użytkowników, choć oczywiście można to też osiągnąć dzięki klasycznym elementom strony produktowej: opisowi, zdjęciom i opiniom innych klientów. Wiemy to także w naszej firmie – sami postawiliśmy ostatnio na nowe materiały wideo, polecamy także ich tworzenie klientom, którzy korzystają z oferowanego przez nas narzędzia do prowadzenia sklepu internetowego – Sklepicom.

Najważniejsze powody, które powinny skłonić każdego właściciela sklepu internetowego do wykorzystania materiałów wideo:

1. Google i Facebook kochają materiały wideo

W wynikach wyszukiwania Google oprócz standardowych linków do stron z opisami możemy znaleźć wideo, obrazy, aktualności oraz mapy. Umieszczając zatem na naszych stronach sklepowych filmiki produktowe mamy szansę na lepszy ranking oraz lepszą widoczność w wyszukiwarce, szczególnie jeśli żadna konkurencyjna firma nie wpadła jeszcze na ten pomysł. Ponadto Google faworyzuje strony z wideo osadzonym z YouTube’a (YouTube należy bowiem do Google).

Facebook także coraz bardziej walczy o twórców wideo dostarczając coraz bardziej przyjazne narzędzia dystrybucji filmów, a z drugiej strony w pewnym stopniu faworyzując filmy, które coraz częściej zaczynają dominować w naszych newsfeedach. Oglądalność materiałów wideo na Facebooku bardzo szybko rośnie:

Tytuł: Ilość oglądanych filmów na Facebooku dziennie

Z pewnością do takiego stanu rzeczy przyczynia się udostępniona na Facebook funkcja autoodtwarzania, czyli gdy przeglądając naszą tablicę docieramy do materiału wideo zaczyna on automatycznie się odtwarzać. Oczywiście w ustawieniach mamy możliwość zmiany i odtwarzania filmów dopiero po kliknięciu. YouTube szybko zareagował zresztą na tę nowość wprowadzając funkcję automatycznego odtwarzania kolejnego filmu po kilku sekundach od obejrzenia pierwszego.

2. Lubimy dzielić się filmikami i klikamy w nie częściej

Praktyka pokazuje, że jesteśmy bardziej skłonni do dzielenia się materiałami wideo, niż linkami do stron tekstowych. Na dodatek częściej klikamy w miniaturę z filmikiem wideo, niż w link bez żadnego elementu wizualnego lub ikony świadczącej o materiale multimedialnym.

3. Film potrafi wciągnąć

Długość czasu jaką internauci spędzają na oglądaniu filmów systematycznie rośnie. Coraz częściej sam łapię się na tym, że wolę przeglądnąć krótki filmik, niż czytać długie opisy produktów lub opinie internautów. Poza tym, film dużo bardziej angażuje łatwiej przekazując emocje niż długie opisy.

 Tytuł: Średni czas poświęcany na oglądanie filmów w internecie każdego dnia

4. Jednym wideo możesz przekazać więcej, niż długim skomplikowanym opisem

Dzięki filmikowi wideo mamy możliwość bardzo szybko przekazać ogromną ilość informacji. Wyświetlanie produktu poprzez wideo da klientowi o wiele więcej informacji niż zwykłe zdjęcie lub opis, a dodatkowo pomoże przemycić wartość sentymentalną, prestiż lub wyróżnienie wynikające z posiadania danego produktu.

Najlepiej uczymy się na przykładach

Głównym powodem, dla którego wielu właścicieli sklepów nie używa wideo do promocji, jest prawdopodobne przekonanie, że jego wytworzenie jest skomplikowane i czasochłonne oraz to, że filmik musi być bardzo dobrej jakości, aby przebić się do szerokiego grona potencjalnych klientów. Realizacja przez firmę strategii wideo w internecie nie musi być wcale trudna i generować dużych kosztów, a możemy dzięki temu w szybki sposób zyskać przewagę konkurencyjną.

Przyjrzyjmy się jak różne firmy wykorzystują z powodzeniem materiały wideo opowiadając o produkcie, który oferują:

Pan tu nie stał

Strategia Wideo: Storytelling, prezentacja produktów i realizacja idei Human to Human

39 900 wyświetleń na Vimeo

Apple

Strategia Wideo: Prezentacja produktu – uwzględnienie kontekstu kulturowego

172 870 wyświetleń

Nazwa.pl

Strategia Wideo: Prezentacja produktu – uświadomienie potrzeby – instrukcja

3 546 wyświetleń

https://youtu.be/58WsxtTDvQY

Inne obrączki

Strategia Wideo: Prezentacja produktu i procesu wytworzenia – podkreślenie indywidualności każdego produktu – idea Human to Human

10 800 wyświetleń

Pewnie znacie jeszcze mnóstwo przykładów wykorzystania wideo do prezentacji produktu. W komentarzach możecie podzielić się tymi, które warto pochwalić lub wyróżnić.

Przeczytałeś właśnie pierwszą część artykułu. Druga planowana jest na za tydzień.

Łukasz Żur

Menedżer produktu w firmie nazwa.pl, która jest największym krajowym rejestratorem domen i dostawcą usług internetowych dla firm. nazwa.pl istnieje od 1997 roku, jest firmą ze 100% polskim kapitałem, obsługującą obecnie ponad pół miliona klientów.

 

Zdjęcie główne artykułu picjumbo.com