Ile czasu potrzeba by zrewolucjonizować branżę mody? Weekend

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Na 54 godziny Poznań stał się symbolem mody i technologii. Podczas Startup Weekend Global Fashion Battle Poland, uczestnicy spotkali się, aby opracowywać nowe koncepcje biznesów, które połączą te dwie branże. Powstało aż 9 oryginalnych projektów, z których jeden ma szansę pojechać do Nowego Jorku.

Prace nad rozwojem wybranych koncepcji trwały cały weekend. Uczestnicy przekonali się, jak trudny jest moment przejścia od projektu, do przygotowania prawdziwego planu na biznes. Ten pierwszy krok, pozwolił wielu zrozumieć jak długą i niełatwa drogą jest rozwój własnego startupu.

Każdy z opracowywanych projektów to doskonały dowód na to, jak wiele możliwości daje połączenie mody z technologią. Nowe aplikacje, inteligentne tkaniny, innowacyjne produkty. Bez względu na temat, najważniejszy był właściwy kierunek prac, nad którym czuwał zespół mentorów- przedstawicieli firm technologicznych oraz świata mody. Uczestnikom pomagali między innymi Tomasz Karwatka (Divante), Kasia Gola (Geek Goes Chic), a także Michał Szulc (Fashion Designer) i Anna Pięta (HUSH Warsaw). Ich wiedza i doświadczenie pomogło zderzyć pomysły z realnymi problemami branży.

Oprócz innowacyjności i kreatywności pomysłów, istotnym elementem oceny jurorskiej było dopracowanie strategii biznesowej. To właśnie te elementy zdecydowały, że tegorocznym laureatem Startup Weekend Global Fashion Battle Poland zostali Kamil Dudek i Mateusz Branicki -zespół Resque Box, czyli gotowe zestawy wyselekcjonowanych ubrań dla programistów i osób z branży IT. Jury wyróżniło też inteligentną platformę sprzedaży – Capsule, łączącą funkcje sklepu internetowego oraz aplikacji social. Dodatkową nagrodę przyznał zespół mentorów, wyróżniając pomysł kastomizowanych plecaków na rower – Backpack.

fot. pexels.com