Jak w ciągu roku zmienić startup w dochodowy biznes? O tym mówi się w Idea Hub

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Spotkania w krakowskim Idea Hub już na dobre wpisały się na mapę wydarzeń dla startupów i początkujących przedsiębiorców. Prelegentką styczniowego spotkania była Monika Świędrych – twórczyni startupu z dziedziny LegalTech – prawos.pl.

Na zdjęciu: Monika Świędrych | fot. materiały prasowe 

O tym, jak zmienić startup w dochodowy biznes, inwestować zarobione środki i dlaczego zewnętrzny inwestor to nie zawsze jest najlepszy pomysł, mówiła prelegentka podczas prezentacji.

Skąd pomysł na prawniczy startup?

Obserwacja rynku polskiego i rynków zagranicznych pozwala nabrać świeżej perspektywy i zdobyć inspiracje. Tak było w przypadku Moniki Świędrych, która w czasie odbywania praktyki w Wydziale Handlu i Inwestycji Polskiej Ambasady w Berlinie oraz pisania pracy magisterskiej kończącej studia prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim, postanowiła ze studenta stać się przedsiębiorcą. Portal prawos.pl  jest już od roku online. Jesteśmy u progu publikacji nowej wersji Prawos.pl 2.0  – z nowymi funkcjonalnościami i ultranowoczesną grafiką. Od samego początku, aż do dziś, do pierwszej poważnej zmiany na portalu, finansujemy się sami, sami zarabiamy na swoje pensje i kolejne inwestycje – przyznaje Monika Świędrych.  Uważam, że nie ma lepszego inwestora w każdym startupie niż sam klient, który uwielbia naszą usługę i chcę za nią zapłacić. Nic bardziej nie motywuje młodych firm jak zarobione środki, które możemy poświęcić na ciągłe doskonalenie usługi i podejmowanie nowych wyzwań – dodaje Monika. 

Twórczyni startupu prawniczego za najważniejsze czynniki sukcesu uznaje:

  • utrzymanie bezpoÅ›rednich relacji z klientem;
  • budowanie biznesu od góry a nie od doÅ‚u, co w praktyce oznacza koniec mikrozarzÄ…dzania, do którego wiÄ™kszość mÅ‚odych przedsiÄ™biorców ma sÅ‚abość;
  • koÅ„czyć codziennie wszystkie planowane czynnoÅ›ci – w prosty sposób możemy uzyskać przewagÄ™ nad konkurencjÄ…, która odpuszcza i przekÅ‚ada wysÅ‚anie maila czy wykonanie telefonu na poranek dnia nastÄ™pnego lub po prostu kolejny dzieÅ„;
  • każdy CEO jest sprzedawcÄ… – należy o tym pamiÄ™tać w czasie każdej sytuacji biznesowej. To, z jakim entuzjazmem bÄ™dziesz opowiadaÅ‚ o swoim pomyÅ›le, przeÅ‚oży na to, czy ludzie bÄ™dÄ… chcieli za tobÄ… podążać;
  • potrzeby i oczekiwania ludzi – zarówno klientów jak i pracowników- powinny być zawsze w zasiÄ™gi wzroku CEO, bo to od nich zależy sukces startupu;
  • staÅ‚e doskonalenie siebie i inwestowanie w samorozwój poÅ›rednio otwierajÄ… nowe rynki. Każdy CEO startupu powinien obrać azymut na samodoskonalenie siÄ™ i mocno siÄ™ go trzymać.

Prezentacje ze spotkań do pobrania pod linkiem.

Biznes się kręci w Idea Hub

Monika to jedna z tych inspirujących postaci, które z przyjemnością gościmy w naszym coworku i których nazwisko zapełnia listę uczestników w kilka godzin. Podczas styczniowego cyklu gościliśmy też twórcę Prodrobota – Bartłomieja Wielogórskiego, który opowiedział o tym, dlaczego warto brać udział w konkursach dla startupów. Oba spotkania miały formę studium przypadku poszczególnych biznesów. No najcenniejsza wg naszych uczestników forma przekazania wiedzy i doświadczenia– mówi Marta Bloch, Manager Projektu. Co miesiąc w Idea Hub spotykają się ludzie biznesu, by wspólnie wymienić doświadczenia, zdobyć nowe kontakty, posłuchać rad tych, którzy już odnieśli sukces. 

Czy Kraków  będzie zagłębiem startupów?

Trudno odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie, ale Å›miaÅ‚o można powiedzieć, że mimo wszystko Kraków rozwija siÄ™ w przyspieszonym tempie – majÄ… tu miejsce fantastyczne inicjatywy i czeka go Å›wietlana przyszÅ‚ość. Izrael nazywany jest Startup Nation – Kraków można okreÅ›lić mianem Startup City. Dan Bragiel, wspólnik w i/o Ventures – funduszu inwestujÄ…cym w startupy, z siedzibÄ… w San Francisco – pyta: – Dlaczego zawsze musi chodzić o AmerykÄ™? Stwórzmy Whatever Valley – mówi. Czemu nie może być niÄ… wÅ‚aÅ›nie Kraków?