Wpadłeś na genialny, innowacyjny pomysł. Spędziłeś miesiące, a być może nawet lata na opracowaniu swojego projektu. Nagle stajesz przed ogromnym wyzwaniem – musisz pozyskać partnerów biznesowych i inwestorów.

Dzięki ABSL Start-Up Challenge twórcy innowacyjnych start-upów mają możliwość zaprezentować swoje rozwiązania bezpośrednio prezesom, członkom zarządów i managerom międzynarodowych korporacji. Chcesz wziąć udział? Musisz się pospieszyć. Zapisy na www.startupchallenge.pl potrwają jedynie do 20 kwietnia.

Dotarcie do wielkiego biznesu, czyli „być albo nie być”

Innowatorom, którzy chcą postawić pierwsze kroki w świecie biznesu bardzo trudno zainteresować swoim produktem największych potentatów. Spotkanie z prezesem czy dyrektorem międzynarodowej korporacji często pozostaje poza ich zasięgiem. Sytuację dodatkowo utrudnia konkurencja ze strony coraz to nowych start-upów pojawiających się na rynku. Szansę na zaprezentowanie się przed decydentami największych firm stwarza ABSL Start-Up Challenge, którego partnerem głównym jest Procter & Gamble. Do projektu dołączyło też kilkudziesięciu partnerów regionalnych w całej Polsce, a patronat krajowy objęły Fundacja Startup Polska oraz PLUGin – Polish Innovation Diaspora.

– W naszym konkursie nie nagradzamy start-upów finansowo. Wierzymy, że autorom najlepszych projektów lepiej dać wędkę, a nie rybę. Dajemy im możliwość poznania doświadczonych przedstawicieli biznesu, aby mogli czerpać z ich bogatych kompetencji i nawiązać z nimi współpracę – stwierdza Łukasz Czajkowski, Head of Membership, Network and Community w ABSL – Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych. Organizacja skupia takie biznesowe potęgi jak Procter&Gamble, Accenture, Citi, Goldman Sachs, Google, Hewlett Packard Enterprise, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Shell, UBS czy Xerox. – Poszukujemy innowacji softwarowych, które zoptymalizują lub nawet zrewolucjonizują rynek nowoczesnych usług. Do konkursu zapraszamy szczególnie start-upy oferujące rozwiązania w zakresie fintech & blockchain, HR, marketingu i komunikacji oraz robotyzacji. Oczywiście rozpatrzymy też wszystkie inne ciekawe pomysły, mogące znaleźć zastosowanie w naszym sektorze – podkreśla Czajkowski.

- W Procter & Gamble od lat przykładamy dużą wagę do innowacji, zarówno tworzonych przez własne centra badawczo-rozwojowe, jak i tych realizowanych we współpracy ze startupami. W tym roku już po raz trzeci dołączyliśmy w roli partnera głównego do projektu ABSL Startup Challenge, który jest dla nas naturalną drogą do znajdywania kolejnych podmiotów, z którymi wspólnie będziemy pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami – Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble.

Konkurs składa się z trzech etapów. Pierwszym z nich jest zbieranie zgłoszeń, które potrwa do 20 kwietnia. Następnie wybrane start-upy wezmą udział lokalnych półfinałach w ośmiu miastach – Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Poznaniu, Katowicach, Łodzi oraz w Szczecinie. Pomysły innowatorów będą oceniane podczas tych wydarzeń przez przedstawicieli kierownictwa międzynarodowych korporacji należących do ABSL.

Najlepsze projekty zmierzą się w finale podczas dorocznej Konferencji ABSL „Poland. The place to grow”. Wydarzenie co roku gromadzi przeszło tysiąc gości, z czego większość stanowią osoby podejmujące najważniejsze decyzje w globalnych firmach. – Dzięki udziałowi w ABSL Start-Up Challenge, w jednym momencie, autorzy najciekawszych innowacji mogą zaprezentować swoje rozwiązania przed szeroką rzeszą potencjalnych partnerów biznesowych, klientów i inwestorów. A wszystko to na scenie głównej dorocznej Konferencji ABSL – podkreśla Łukasz Czajkowski. Dodatkowo, tegoroczną edycję wydarzenia uświetni występ gościa specjalnego – Simona Sineka, światowej sławy guru w zakresie przywództwa. 

Start-upy wykorzystują swoją szansę

Do wzięcia udziału w konkursie zachęcają sukcesy, jakie odnoszą ubiegłoroczni finaliści.

ChallengeRocket.com – start-up oferujący niestandardowe podejście do rekrutacji, oparte o kreatywne wyzwania technologiczne i hackathony zwyciężył w minionej edycji ABSL Start-Up Challenge. – Wydarzenie było świetną okazją do weryfikacji naszego modelu biznesowego przez doświadczonych ekspertów – stwierdza Tomasz Florczak, współzałożyciel i dyrektor technologiczny firmy. - Dzięki wygranej w konkursie zostaliśmy dostrzeżeni przez globalne marki, takie jak NVIDIA, dla której zorganizowaliśmy globalny konkurs online. Wzięło w nim udział ponad 2300 uczestników z 80 krajów – dodaje Paweł Kwiatkowski, współzałożyciel oraz prezes ChallengeRocket.com.

ABSL Start-Up Challenge był furtką do wielkiego biznesu również dla Scanye – firmy oferującej zastosowanie sztucznej inteligencji w księgowości, która w ubiegłorocznej edycji konkursu zdobyła nagrodę publiczności. – Tuż po finale ABSL Start-Up Challenge nawiązaliśmy współpracę z Grupą OEX. Dziś wdrażamy Scanye w spółkach należących do Grupy, zwiększając efektywność przetwarzania dokumentów – opowiada Tadeusz Chruściel, CEO Scanye. – Grupa OEX dodatkowo wspiera nasze działania sprzedażowe, pomaga w nawiązywaniu relacji z potencjalnymi klientami. Rozpoczęcie współpracy z tak dużym podmiotem było przełomem, który znacznie przyspieszył rozwój Scanye – podkreśla Chruściel.

Nagrodą w ABSL Start-Up Challenge jest zaproszenie na Polish Tech Day, odbywający się w ramach London Tech Week. Jedno z najważniejszych na świecie wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom to kolejna okazja do pozyskania bezcennych kontaktów biznesowych.

Marzysz o współpracy z globalnymi markami? Pospiesz się! Do końca rejestracji na ABSL Start-Up Challenge pozostało tylko kilka dni. Startupy można zgłaszać jedynie do 20 kwietnia. 

Komentarze (0)