Podczas 56 godzin pracy w miniony weekend powstało 10 rozwiązań bieżących problemów. Jurorom najbardziej spodobał się pomysł, który daje firmom argumenty do negocjowania cen energii elektrycznej z dostawcami. Bardzo na czasie.

Startup Weekend to formuła pracy nad pomysłami na biznes przetestowana w ponad 150 krajach, podczas blisko 3 tysięcy wydarzeń odbywających się w weekend, w trakcie których pomysły na startup opracowywało już ponad 23 tys. zespołów. Statystycznie rzecz biorąc, 12% z tych konceptów jest dalej rozwijanych i wchodzi na rynek. Nie to jednak jest celem – chodzi o szansę postawienia pierwszych kroków w świecie startupowym, szybką i praktyczną i naukę od doświadczonych mentorów, a także o nawiązywanie kontaktów.

W ubiegły weekend w Krakowskim Parku Technologicznym odbyła się krakowska edycja tego wydarzenia, pod nazwą Startup Weekend Kraków. Wzięło w niej udział prawie 70 uczestników – była to jedna z najliczniejszych tegorocznych imprez organizowanych w tym formacie w Polsce. W KPT w większości pojawiły się osoby, które pierwszy raz miały styczność ze startupami i przedsiębiorczością. Uczestnicy zgłosili 21 pomysłów na startup, co stanowi drugi największy wynik od początku organizacji startup weekendów w naszym kraju. Ostatecznie zespoły gotowe rozwijać pomysł zgromadziły się wokół 10 konceptów – to pierwsza weryfikacja. Przy pomocy mentorów podczas weekendu idee zostały dopracowane do poziomu tzw. Minimum Vialable Product, czyli minimalnego poziomu wejścia na rynek. Jury następnie spośród nich wybrało ten najbardziej ugruntowany biznesowo i obiecujący.

Pomysły były bardzo różne – od platformy do wynajdywania znajomych do wspólnego grania w planszówki, w gry online, poprzez platformę do tworzenia profili zmarłych osób i zarządzania pozostawionymi przez nich danymi i kontami, aplikacje: do zarządzania nieruchomościami, do dzielenia się w prosty i wygodny sposób swoim samochodem i zarabiania na nim, po platformy do dodatkowej konsultacji diagnozy raka piersi. Jury wyróżniło młody zespół Let’s Play – za świetną prezentację konceptu na platformę do wyszukiwania znajomych wśród osób grających online w pobliżu. Zwycięzcą natomiast został projekt rozwiązujący bardzo aktualny problem, czyli rosnące ceny prądu – platforma łącząca bezpośrednio producentów prądu z ich odbiorcami, wsparte czujnikami IOT i AI wspomagającymi obliczanie prawdziwego zużycia prądu przez użytkownika. Zwycięski zespół wygrał 2000 zł ufundowane przez Krakowski Park Technologiczny i 3 urządzenia Raspberry Pi od sponsora Farnell Elements 14.

Jeden z członków jury – inwestor – już podczas prezentacji wyraził zainteresowaniem dalszą współpracą ze zwycięskim zespołem, co może doprowadzić m.in. do inwestycji i rozwoju pomysłu w pełni działającą spółkę. Merytorycznie imprezę wsparło 11 mentorów. Większość to założyciele krakowskich startupów odnoszących sukcesy, jak Jakub Krzych z Estimote, Zbigniew Woźnowski z Reality Games, Wiktor Sarota z InFakt, Piotr Bucki z j-labs, Sławek Potasz z InMotion, Ross Knap z CallPage, czy Przemysław Stanisz z NorthStart Consulting.Członkowie jury to przedstawiciele krakowskich funduszy inwestycyjnych – Innovation Nest i Innoventure – a także „seryjni przedsiębiorcy” i aniołowie biznesu – Richard Lucas oraz Paweł Nowak.

Imprezę rozpoczęło blisko 70 uczestników, z czego do końca wytrwało ponad 50. Zgłosili oni 21 pomysłów na startup, z których 10 znalazło zespół chętny do dopracowywania konceptu. W tej pracy pomagało 11 mentorów, a oceniło ją 4 jurorów. Jednym pomysłem już podczas wydarzenia zainteresował się inwestor. Zwycięski zespół otrzymał 2 tys. złotych od Krakowskiego Parku Technologicznego.

Podczas weekendu uczestnicy zjedli 160 obiadów i tyle samo kanapek, 120 pączków, 70 pizz oraz wypili hektolitry wody, kawy, herbaty i soku pomidorowego.

Komentarze (0)