Poznań i Warszawa razem, czyli o tym jak nowe technologie łączą miasta

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

W ostatni weekend w Poznaniu, spotkali się entuzjaści nowych technologii i miejscy aktywiści z całej Polski, którzy podjęli niecodzienne wyzwanie. Podczas Poznań Startup Weekend – w 54 godziny – pracowali nad inteligentnymi rozwiązaniami wspierającymi funkcjonowanie miasta.

Współorganizatorem wydarzenia był Urząd Miasta Poznania, a patronat nad nim objęli m.in. miejscy społecznicy skupieni wokół Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania i Ulepsz Poznań. Nagrody zwycięzcom wręczali Wiceprezydenci – Poznania, p. Agnieszka Pachciarz i Warszawy, p. Michał Olszewski.

W tym roku do udziału w wydarzeniu zgłosiła się równo setka osób: tych na stałe mieszkających w Poznaniu, ale także goście z Łodzi, Warszawy, a nawet z Olsztyna. Co ciekawe, większość uczestników to osoby z ciekawym doświadczeniem zawodowym, nierzadko pracujące dla korporacji, czy mające własne firmy oraz studenci. Wśród nich znaleźli się także obcokrajowcy. Co więcej wśród uczestników można było zaobserwować duży rozstrzał wiekowy. Od dwudziestokilkulatków do osób dobiegających pięćdziesiątki.

Uczestnicy zgłosili ponad trzydzieści projektów, z czego do realizacji przeszło dwanaście. Wśród nich pojawiła się m.in. aplikacja pomagająca osobom niepełnosprawnym ruchowo poruszać się po mieście, mobilne ławki, wypożyczalnia powerbanków czy aplikacja ułatwiająca znalezienie publicznych toalet. Wygrał projekt aplikacji dla niepełnosprawnych – Easy City. Co ciekawe, jej współtwórca, Maciej Stanasiuk, był w zwycięskim zespole już drugi raz (na cztery edycje Poznań Startup Weekend). “To niesamowite jak nowe technologie łączą miasta. Wzajemnie się inspirujemy i wymieniamy doświadczeniami” – wtórowali sobie po finale p. Agnieszka Pachciarz (Wiceprezydent Poznania) i p. Michał Olszewski (Wiceprezydent Warszawy). O co chodzi w Starup Weekend?

“To idea, która przyszła do nas ze Stanów Zjednoczonych. W Poznaniu to już czwarta edycja. We wrześniu ubiegłego roku, w ramach Global Fashion Battle i Art & Fashion Forum by Grażyna Kulczyk, grupa 120 zapaleńców z całej Polski pracowała nad rozwiązaniami łączącymi modę i nowe technologie. Co ciekawe, mieliśmy więcej uczestników niż bliźniacze wydarzenia w Londynie, Paryżu czy w Nowym Jorku” – mówi Monika Synoradzka, jedna z organizatorek.

W piątek uczestnicy, mający pomysły na konkretne rozwiązania prezentowali je przed pozostałymi uczestnikami i przekonywali ich do dołączenia do ich zespołów roboczych. W sobotę do uczestników dołączyli mentorzy, którzy swoją wiedza i doświadczeniem wspierali ich w rozwoju autorskich projektów. Byli to m.in.: Piotr Pietrzak z IBM Polska, Tomasz Kopacz z Microsoftu, Magdalena Wysocka z Google, Sebastian Grabowski z Orange Polska czy Jakub Weber z T-Mobile.

W niedzielę o 17:00 finał – wszystkie zespoły zaprezentowały efekty swoich prac przed jury, w którym znaleźli się m.in.: Marc Wesselink ze Startupbootcamo, Arkadiusz Piechocki ze SpeedUp Venture Capital Group czy wiceprezydenci – Poznania (Agnieszka Pachciarz) i Warszawy (Michał Olszewski). Tegoroczna edycja, dzięki uprzejmości Grażyny Kulczyk, odbyłą się ponownie w poznańskim Starym Browarze (Słodownia).

Co ciekawe, do aktywnego uczestnictwa w wydarzeniu organizatorzy zaprosili także urzędników, którzy pomogli stworzyć listę potrzeb miasta i pomysłów na nowe rozwiązanie technologiczne, które mogą polepszyć jakość życia jego mieszkańców.

MamStartup objął patronatem wydarzenie