O kobietach na zakupach rozmawiamy z Maciejem Bugajem, dyrektorem zarządzającym sklepu Foodini.pl, który niedawno rozszerzył swą działalność na cały kraj.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny


Czym jest Foodini.pl? Jaki problem rozwiązujecie?

Foodini.pl to pierwszy w Polsce supermarket on-line, stworzony specjalnie z myślą o kobietach – aktywnych zawodowo i rodzinnie, ceniących swój czas i chętnie korzystających z udogodnień, które oferuje internet.

Foodini.pl jest odpowiedzią na coraz szybsze tempo życia w dzisiejszych czasach, kiedy kobiety mają coraz mniej czasu dla rodziny i realizacji własnych pasji i marzeń. Umożliwiamy naszym klientkom komfortowe dokonanie zakupów bez potrzeby wychodzenia z domu, bez stania w korkach w drodze do centrum handlowego, bez dźwigania ciężkich pakunków. Dzięki nam, klientki mogą zaopatrzyć się w niezbędne produkty, oszczędzając swój czas i energię.

Sklep jest czynny 24 godziny na dobę, dzięki czemu zakupów można dokonać wtedy, gdy ma się na to czas i precyzyjnie określić termin dostawy zamówienia. Zakupy w foodini.pl to także możliwość zaplanowania rodzinnych wydatków, z dala od pokus i pułapek zastawianych przez specjalistów tradycyjnych sieci handlowych. Nasza oferta zawiera wszystko to, czego może potrzebować pani domu – począwszy od produktów ogólnospożywczych, przez kosmetyki, chemię gospodarczą, produkty dla dzieci, alkohole, aż po produkty sezonowe, związane np. ze Świętami Bożego Narodzenia.

Na czym opieracie swój model biznesowy?

Foodini.pl to przedsięwzięcie samodzielne – sklep oparty jest o własne zaplecze magazynowe i logistykę, posiadamy własną flotę oznakowanych samochodów, kurierów i Biuro Obsługi Klienta. Nie jesteśmy powiązani z żadną tradycyjną siecią handlową. Aby obsługiwać klientów z całej Polski, podpisaliśmy umowę partnerską z firmą kurierską DPD, która realizuje zamówienia dla klientek spoza Warszawy i okolic. W modelu biznesowym niezwykle ważni są także dostawcy, których dobieramy bardzo starannie, aby oferować jak najlepszą jakość produktów.

Co możecie zaproponować, a czego Wasza konkurencja nie oferuje?

Po pierwsze, foodini.pl jest sklepem, który powstał z myślą o kobietach. W odróżnieniu od firm konkurencyjnych, które są „dla wszystkich" my budujemy swoją ofertę tak, aby zaspokoiła potrzeby każdej pani domu. Ponadto, nie jesteśmy powiązani z żadną tradycyjną siecią handlową. Już przy pierwszych zakupach proponujemy naszym klientkom rabat w wysokości 10 zł. Stworzyliśmy także specjalny program lojalnościowy, dzięki któremu zgromadzone punkty można wymieniać na rabaty.

Obecne na rynku e-supermarkety nie do końca umożliwiają także proste i szybkie dokonanie zakupów. Dlatego tworząc foodini.pl postawiliśmy na przejrzystość strony internetowej, szczegółowe opisy produktów, funkcjonalność list zakupowych, wygodne zarządzanie koszykiem i dostawy nawet w soboty.

Waszą ideą są łatwe i szybkie zakupy. Jak zapewniacie dostępność towaru oraz szybkość dostawy?

Sklep oparty jest o własny system magazynowania, dlatego zawsze mamy pewność, że produkty, które oferujemy naszym klientom są świeże i posiadają wysoką jakość. Wyjątek stanowią towary o krótkim terminie przydatności do spożycia – w tym przypadku opieramy się na podpisanych umowach z najlepszymi dostawcami. Towary te kupowane są w nocy - dzięki czemu zapewniamy naszym klientom najwyższą świeżość - i transportowane do klientów foodini-car'em wyposażonym w agregaty chłodnicze. Dzięki temu, klient składając zamówienie o godzinie 19, może cieszyć się świeżymi produktami już o 7 rano dnia następnego.

Jak powstał pomysł na stworzenie sklepu foodini.pl?

Pomysł, aby stworzyć wielobranżowy supermarket online to wynik osobistych doświadczeń, zmęczenia czasochłonnością i monotonią zakupów, a także obserwacji i rozmów z przyjaciółmi i znajomymi. Okazało się, że wiele osób ma poczucie, że energia i czas, które poświęcamy na robienie zakupów, na oczekiwanie w kolejkach, na wyprawę do centrum handlowego, nierzadko stojąc w ulicznych korkach, można spożytkować lepiej - choćby na zabawę z dziećmi, spotkanie z przyjaciółmi czy lekturę. Istniejące na rynku e-sklepy nie do końca spełniały oczekiwania o prostych, szybkich i korzystnych zakupach. Dlatego stworzyliśmy foodini.pl - z przejrzystą stroną internetową, funkcjonalnymi listami zakupowymi, wygodnym zarządzaniem koszykiem, atrakcyjnym programem lojalnościowym, dostawami nawet w soboty oraz wieloma innymi udogodnieniami.

Czy pobieracie jakąś prowizję od zakupionych produktów?

Nie. Dokonując zakupów w foodini.pl klient ponosi tylko koszt zamówionych produktów. Jeżeli wartość jego zamówienia przekroczy 150 złotych nie pobieramy także żadnych opłat za dostawę towarów na terenie Warszawy i okolic. W przypadku innych rejonów Polski opłata ta wynosi 17 zł za każde rozpoczęte 30kg.

Skoro nie pobieracie prowizji od zakupionych produktów, to na czym zarabiacie?

Foodini.pl działa na tej samej zasadzie, co każdy podmiot gospodarczy zajmujący się handlem, a więc do ceny zakupu towarów od dostawców doliczamy marżę. Jako supermarket online nie ponosimy jednak kosztów wynajmu drogiej powierzchni handlowej, wyposażenia czy ekspozycji towaru, a to pozwala nam oferować produkty w przystępnych cenach oraz świadczyć dodatkowych serwis, jaką jest usługa dowozu zakupów do domu.

Trudno jest przekonać ludzi do kupowania produktów spożywczych w sieci?

Usługa zakupów ogólnospożywczych z dostawą do domu, jaką proponuje foodini.pl jest stosunkowo nowa na polskim rynku. Mimo że znalazła już wielu zwolenników, ciągle istnieje w Polsce duży segment konsumentów, którzy podchodzą do niej z dystansem. Wiele osób postrzega dokonywanie zakupów w supermarkecie online jako usługę luksusową, zarezerwowaną dla najzamożniejszych. Nic bardziej mylnego! Jeśli policzylibyśmy czas, energię i koszty często okazuje się, że zakupy w sieci są bardziej opłacalne niż zakupy w tradycyjnych sieciach handlowych. Polski rynek wymaga jeszcze edukacji w tym zakresie. Warto jednak podkreślić, że większość klientów, którzy raz dokonali zakupów w foodini.pl bardzo szybko dostrzegają korzyści usługi i korzystają z niej regularnie.

Na jakie kwoty średnio opiewa jedno zamówienie?

Jednorazowe zamówienie opiewa średnio na ok. 200 zł. W związku z tym, że przy zamówieniu powyżej 150 złotych dostawa na terenie Warszawy i okolic jest bezpłatna, mieszkańcy stolicy nie ponoszą zazwyczaj żadnych dodatkowych opłat. W inne rejony kraju, jak już wspominałem, koszt dostarczenia zakupów z foodini.pl wynosi 17 zł za każde rozpoczęte 30 kg. Jest to więc koszt porównywalny z kosztem zużycia paliwa na dojazd do centrum handlowego, stanie w korkach, itp. Do tego dochodzi oszczędność czasu, jaką oferujemy, a także wygoda i komfort. Po podliczeniu wszystkiego bilans wychodzi zdecydowanie na plus.

Jakimi statystykami możecie się pochwalić? Ile osób dokonało już zakupów w sklepie Foodini.pl?

Jako nowe przedsięwzięcie foodini.pl jest cały czas na etapie budowania swojej marki i bazy klientów. Cieszymy się, że w ciągu tak krótkiego czasu – od maja do września - udało nam się zdobyć kilkuset, którzy regularnie dokonują zakupów. Cały czas obserwujemy trend wzrostowy.

Rośnie także odwiedzalność naszej strony internetowej, która klasyfikowana jest na 7. miejscu wśród sklepów oferujących podobną usługę. A trzeba przy tym pamiętać, że rozmawiamy w przededniu rozpoczęcia pierwszej, dużej kampanii marketingowej foodini.pl.

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia.

Komentarze (0)