Mateusz Marmołowski opowiada o swoim kreatorze CV - Rezumey.pl. Projekt umożliwia stworzenie Curriculum Vitae w formie infografiki i ma pomóc osobom szukającym pracy wyróżnić się spośród wielu nadesłanych zgłoszeń.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Fot. Jakub Wittchen, DemoCamp East/West

Czym jest Rezumey.pl? Jak działa i jakie korzyści przynosi potencjalnemu użytkownikowi Wasze narzędzie?

Rezumey.pl jest nowoczesnym kreatorem CV. Użytkownik jednym kliknięciem importuje dane z profilu GoldenLine lub LinkedIn, wybiera szablon graficzny i otrzymuje atrakcyjną wersję swojego Curriculum Vitae. Promujemy infografikę jako atrakcyjną formę prezentacji życiorysu, ale oferujemy również bardziej klasyczne formy wizualne. Rezumey.pl automatyzuje proces tworzenia CV i tym samym oszczędza użytkownikom wiele czasu.

Kto tworzy Rezumey.pl?

Rezumey.pl jest rozwijany przez zespół trzech osób. Korzystamy również z usług podwykonawców. Wszyscy wyznajemy zasadę, że użyteczność jest kluczową cechą dobrego narzędzia internetowego.

Jaka jest historia powstania projektu?

Mieszkając przez dwa lata w Dolinie Krzemowej rozwijałem swoją pasję, jaką jest tworzenie użytecznych i prostych w obsłudze narzędzi internetowych. Będąc w takim miejscu zupełnie zmienia się myślenie o wcielaniu w życie swoich pomysłów. Człowiek bezustannie poszukuje nowych obszarów do zagospodarowania. W tym przypadku taką dziedziną okazała się rekrutacja, a właściwie problemy napotykane przy tworzeniu dokumentów aplikacyjnych. Dodatkowo zainspirowała mnie rosnąca popularność infografiki jako sposobu prezentacji danych. Te dwa elementy wystarczyły, aby stworzyć narzędzie jakim jest Rezumey.pl.

Jakie wydarzenia szczególnie przyczyniły się do rozwoju projektu?

Wystartowaliśmy w maju, czyli 5 miesięcy temu. Przez ten okres zebraliśmy ogromną liczbę sugestii od naszych użytkowników. Wiele osób poleca nas swoim znajomym i czujemy, że wspólnie z nami rozwijają serwis. Pozytywne komentarze od użytkowników to coś, co niesamowicie motywuje każdego startupowca. Oczywiście artykuły w takich serwisach jak Wirtualna Polska, Antyweb, Dziennik Internautów i wielu innych dały nam duży rozgłos.

Z jakich środków powstał startup?

Ze środków własnych.

Ile kosztowało stworzenie całości i jak było finansowane?

Od samego początku inwestujemy w projekt swój prywatny czas. Zespół ma szerokie kompetencje i doświadczenie w zakresie budowy narzędzi internetowych i jest w pełni samowystarczalny. Budowa pierwszej wersji (MVP) projektu zajęła nam cztery miesiące. Wszelkie inne koszty pokrywamy z własnych środków.

Dlaczego powinnam stworzyć swoje CV w postaci infografiki?

Bo chcesz zaprezentować się w oczach potencjalnego pracodawcy w sposób profesjonalny i przykuć jego uwagę. Rynek pracy jest coraz trudniejszy i kandydaci muszą przygotowywać CV, które wyróżniają się zarówno merytorycznie jak i wizualnie. Na potwierdzenie tej tezy dodam, że regularnie otrzymujemy podziękowania od użytkowników, którzy często piszą, że estetyka formy graficznej została doceniona przez nowego pracodawcę.

Co dał Wam udział w tegorocznym Democamp East/West w Poznaniu? Jak Wam to pomogło w promocji startupu?

Tegoroczny Democamp odbył się dokładnie 3 tygodnie po starcie serwisu. To był idealny moment, aby pochwalić się osiągnięciami i skonfrontować sam pomysł z ludźmi z branży internetowej. Udział w tym wydarzeniu przyniósł nam wiele ciekawych kontaktów biznesowych i pomysłów na rozwój.

Na Democampie East/West zajęliście drugie miejsce i w nagrodę otrzymaliście 5 tysięcy złotych oraz zaproszenie na miesięczną preinkubację w programie iNKubator. Jak oceniacie udział w nim?

Drugie miejsce, już trzy tygodnie po uruchomieniu usługi to imponujące osiągnięcie i z tego jesteśmy dumni. Otrzymaliśmy zaproszenie do iNKubatora, ale ostatecznie z niego nie skorzystaliśmy. Warunki preinkubacji nie były do końca zgodne z naszymi planami rozwoju serwisu, więc odstąpiliśmy miejsca innym.

Co było najtrudniejsze w tworzeniu Rezumey.pl?

Dla mnie największym wyzwaniem w każdym nowym projekcie jest zachowanie prostoty i wygody użytkowania. Naprawdę wiele czasu poświęciliśmy na to, aby serwis był intuicyjny. Już wiemy, że zadanie zostało wykonane perfekcyjnie. Nie wymagamy rejestracji, nie trzeba brnąć przez kilkustronnicowe kreatory, a swoje CV można stworzyć już przy pomocy jednego kliknięcia. Drugi element, nad którym spędziliśmy dużo czasu to oczywiście projekt poszczególnych infografik. Wystartowaliśmy z czterema szablonami CV, a w tej chwili mamy ich już dziesięć. Aby nasi użytkownicy otrzymywali dokumenty PDF najwyższej jakości używamy nawet grafiki wektorowej.

Do kogo skierowany jest Wasz produkt? Czy CV stworzone dzięki Rezumey będzie odpowiednie dla każdej osoby?

Nasza grupą docelową są osoby poszukujące pracy. Oferujemy najszybszy i zarazem najprostszy kreator CV na rynku. Oprócz infografik dostępne są także bardziej standardowe szablony graficzne. Do tego narzędzie jest darmowe. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie, niezależnie od branży i stanowiska na jakie aplikuje.

Na czym opieracie swój model biznesowy? Na jakich działaniach zamierzacie zarabiać?

Kreator CV jest i pozostanie darmowy. Od kilku miesięcy pytamy użytkowników o chęć skorzystania z płatnych usług, które podniosą szanse na znalezienie pracy. Dzięki temu wiemy dokładnie ile osób i za jakie usługi będzie nam w stanie zapłacić. Jeszcze w tym roku wprowadzimy dwie takie usługi. Pierwszą z nich jest możliwość konsultacji swojego CV z ekspertem. Druga usługa to konto Premium, które pozwoli stworzyć większa liczbę CV (np. w kilku wersjach językowych), dopracować je wizualnie oraz przygotować listy motywacyjne w spójnej szacie graficznej.

W czym jesteście lepsi od konkurencji?

Jeśli mówimy o CV w formie infografiki to jesteśmy pierwsi i jak na razie jedyni na rynku polskim. Istniejące kreatory są trudne w obsłudze i efekt ich pracy dalece odbiega od naszych standardów. W Rezumey.pl użytkownik ma możliwość wizualnego i merytorycznego dopracowania swojego CV. Może wysłać pracodawcy dokument w formie PDF, ale również jako link do strony profilowej. Każdy użytkownik otrzymuje u nas dedykowaną stronę www, na której eksponowane jest jego Curriculum Vitae. Uważamy, że załączanie linku do mniej lub bardziej rozbudowanego profilu, zamiast fizycznego pliku PDF jest przyszłością wysyłki CV.

Z jakich form promocji planujecie skorzystać? Jak się reklamujecie?

Jeśli tworzysz świetne narzędzie to ludzie sami chętnie je reklamują. Większość ruchu zawdzięczamy użytkownikom, który aktywnie promują nas na Facebook, LinkedIn czy GoldenLine. Wraz z uruchomieniem usług płatnych z pewnością skorzystamy z AdWords oraz precyzyjnie targetowanej reklamy na Facebook i LinkedIn. Aktywnie szukamy również partnerów branżowych.

Jakie macie plany na przyszłość?

Rezumey.pl jest odpowiedzią na powszechny problem występujący nie tylko w Polsce. W najbliższym czasie chcemy uruchomić wersję anglojęzyczną na rynek brytyjski. W kolejce czekają również inne wersje językowe.

Jak wygląda konkurencja w Wielkiej Brytanii jeśli chodzi o narzędzia do tworzenia CV? Jak sądzisz co będzie największym wyzwaniem w zdobyciu tego rynku?

Konkurencja w Wielkiej Brytanii stoi na niemal identycznym poziomie jakościowym jak w Polsce. Standardy dokumentów aplikacyjnych są bardzo zbliżone do naszych. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się zacząć od Wielkiej Brytanii, a nie Stanów Zjednoczonych. Myślę, że sukces Rezumey.com będzie w dużej mierze uzależniony od tego, czy uda się znaleźć solidnego partnera z branży HR na tamtejszym rynku. Zatem największym wyzwaniem będzie uzyskanie wsparcia lokalnych firm rekrutacyjnych.

Dzięki za wywiad!

Komentarze (0)