Jedno pytanie i pięć odpowiedzi. Gusto mierzy poziom zadowolenia pracowników

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Wystarczy jedno pytanie, żeby móc stwierdzić czy pracownicy są zadowoleni, czy nie. Tak przynajmniej uważają twórcy platformy Gusto dla HR-owców, którzy wypuścili właśnie narzędzie do monitorowania poziomu zadowolenia podopiecznych. Jest nim prosta ankieta.

Ograniczony wybór 

– Powszechnie wiadomo, że zadowoleni pracownicy są bardziej wydajni, a zdrowsze i bardziej sprzyjające środowisko pracy powstaje, gdy zaczynasz słuchać swoich podwładnych – powiedział w rozmowie z Venturebeat Tomer London, dyrektor ds. produktu w Gusto. Wyjaśnił, że do mierzenia poziomu zadowolenia pracowników, służy opracowane przez jego firmę narzędzie Employee Happiness Surveys. 

Jest to elektroniczna ankieta, której wypełnienie zajmuje niewiele czasu, ponieważ znajduje się w niej tylko jedno pytanie: „Jak szczęśliwy jesteś, pracując w tym miesiącu?” i ograniczona liczba odpowiedzi. Użytkownicy mają do wyboru pięć bardziej lub mniej uśmiechniętych buziek opisujących poziom zadowolenia. Skala zaczyna się do „bardzo niezadowolony” i kończy na „bardzo zadowolony”. 

Lepiej niż 20 pytań 

– Nasze ankiety mają pomóc działom zasobów ludzkich w szybkim, regularnym i anonimowym pozyskiwaniu informacji zwrotnych od pracowników. Bardziej prawdopodobne jest, że podwładni udzielną w mailu odpowiedzi na jedno, proste pytanie niż wypełnią ankietę składającą się z dwudziestu pytań i odpowiedzi wielokrotnego wyboru – powiedział Tomer London. 

Venturebeat pisze, że Gusto nie kieruje Employee Happiness Surveys do dużych koncernów, ale raczej dedykuje swoje rozwiązanie małym i średnim firmom. Ma być to dobry punkt wyjścia dla przedsiębiorców, którzy do tej pory nie badali opinii wśród w swoich podwładnych albo nie widzą, jak to zrobić. 

System ostrzegania 

Na podobnej zasadzie działa inne rozwiązanie, o którym pisaliśmy we wrześniu. Mowa o platformie Glint, która podobnie, jak Gusto zbiera informacje o zadowoleniu pracowników, a do tego ostrzega właścicieli firm, gdy przewiduje, że kluczowi pracownicy chcą odejść. Aplikacja ta otrzymała niedawno finansowanie w wysokości 27 milionów dolarów.