fot. materiały prasowe
Model biznesowe
Uczestnicy programu akceleracyjnego mogą liczyć na kilka rzeczy. Wśród nich Poczta Polska wymienia możliwość skorzystania z zasobów niezbędnych do opracowania i testowania własnych rozwiązań oraz wsparcie mentorów. Do tego otrzymają szansę na zbudowanie siatki kontaktów, pozyskanie partnerów biznesowych i inwestorów.
– Wytypowani do współpracy eksperci biznesowi oraz mentorzy będą wspierać uczestników w budowie modelu biznesowego najlepiej dostosowanego do oczekiwań Poczty Polskiej – piszą przedstawiciele spółki Skarbu Państwa. Jednak nie wszyscy startupowcy zakwalifikują się do udziału w programie.
Obszary
Przedsiębiorstwo poszukuje kandydatów, którzy rozwijają produktu i usługi uzupełniające działalność Poczty Polskiej, tworzą narzędzia usprawniające komunikację i marketing (baz danych, beacony) oraz rozwiązania typu eGovernment. Do tego liczą na zgłoszenia ze strony autorów projektów, którzy opracowują nowe formy dostaw i ich optymalizacji, a także rozwiązania cyfrowe dla placówek pocztowych (Internet Rzeczy).
Wybrani uczestnicy oprócz wsparcia merytorycznego mogą liczyć także na dofinansowanie w wysokości 200 tys. złotych na realizację innowacyjnych projektów. Finansowanie to zapewnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach rządowego programu Start In Poland. Wartość przedsięwzięcia to blisko 6 milionów złotych.
Nabór
Przedstawiciele Poczty Polskie piszą, że projekt będzie trwał do marca 2018 roku i że składa się z dwóch rund akceleracyjnych, które trwają po trzy miesiące każda. Pierwsza runda rusza już w kwietniu i żeby się do niej dostać, należy zgłosić się za pośrednictwem tej strony internetowej.