Polski projekt Estimote wyczuje czego pragnie klient

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Krakowska scena startupowa po raz kolejny udowodniła swoją siłę. Startup pod przewodnictwem doświadczonych przedsiębiorców niebawem udostępni wszystkim sprzedawcom swój produkt. Już teraz ciekawi i zachwyca. Dowiedz się jak Polacy chcą usprawnić kupowanie offline.

Krakowska scena startupowa po raz kolejny udowodniła swoją siłę. Startup pod przewodnictwem doświadczonych przedsiębiorców niebawem udostępni wszystkim sprzedawcom swój produkt. Już teraz ciekawi i zachwyca. Dowiedz się jak Polacy chcą usprawnić kupowanie offline.

fot. materiały prasowe

Estimote to polski wynalazek, który ma zmienić branże handlową. Dzięki zamontowaniu kilku sensorów w sklepie użytkownik jak i sprzedawca mają się lepiej zrozumieć. Klient będzie wiedział gdzie powinien udać się po dany produkt, a sprzedawca na co zawiesił oko.

Specjalnie zaprojektowane sensory połączone z aplikacją, mają usprawnić sprzedaż i pomóc klientowi w podejmowaniu decyzji zakupowych. Jeśli przykleimy jeden z sensorów do półki gdzie znajdują się produkty, klient będzie mógł szybko poznać informacje ich dotyczące. Wygląda to tak: gdy klient podniesie spodnie z półki i będzie się nim przyglądać, na smartfona dostanie informacje, które mogą przekonać go do zakupu.

Jak zauważyli twórcy ponad 50% odwiedzających fizyczne sklepy korzysta ze smartfonów. Tę zależność krakowscy startupowcy pragną wykorzystać w sposób bezinwazyjny i zadowalający obie strony. Przewidują jednak, że w przyszłości Estimote może też przydać się w innych sytuacjach.

W rozmowie z Arturem Kurasińskim, Jakub Krzych jeden z pomysłodawców Estimote mówił:

Dla przykładu sensor przyklejony w Twoim mieszkaniu mógłby wykrywać Twoją obecność i komunikować się z innymi „aktorami”, np. dopasowując światło (Philips Hue) lub włączając ulubioną muzykę (Jawbone Jambox).

Produkt jest testowany w kilku sieciach sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych. Jak się dowiedzieliśmy codziennie rejestrowanych jest miliony interakcji związanych z sensorami Estimote (zwanymi beacon). Jak mówi Krzych na obecną chwilę jest ogromnie zainteresowanie produktem. Beacony mają zostać oddane w ręce sprzedawców jeszcze w te wakacje.

Startup powstał w Krakowie za sprawą Jakuba Krzycha i Łukasza Kostki, którzy doświadczenie zdobywali na wielu polach przedsiębiorczości. Zespół liczy łącznie 12 osób i został rozdzielony na siedzibę w Mountain View i w Krakowie. Estimote pozyskał też dofinansowanie od aniołów biznesu (m.in. od Rafała Hana) i funduszy Start Fund, Andreessen Horowitz, General Catalyst oraz Maverick Capital. Obecnie zespół Estimote uczestniczy w programie Ycombinator.