W ciągu około pięciu tygodni od premiery Apple Music, serwisu muzycznego od Apple, korzysta z niego już 11 mln użytkowników. Dla porównania, Spotify zrzesza 20 mln płacących internautów. Zdaje się więc, że Apple jest na dobrej drodze, aby zagrozić szwedzkiemu startupowi. Ale czy na pewno?

Apple Music siedzi na ogonie Spotify

Ponad miesiąc temu miała miejsce premiera Apple Music, nowej usługi od koncernu z Cupertino. Zastanawiano się wówczas, czy amerykański gigant zagrozi pozycji Spotify, szwedzkiemu serwisowi muzycznemu. Pięć miesięcy temu, można było jedynie na ten temat spekulować. Dziś z kolei możemy powiedzieć nieco więcej, ponieważ znamy liczby użytkowników obu serwisów.

Eddy Cue, dyrektor ds. oprogramowania i usług Apple, wyjawił serwisowi USA Today, że z Apple Music korzysta obecnie 11 milionów osób. Użytkownicy mają do wyboru dwa pakiety. Jednoosobowy za 4,99 euro za miesiąc i rodzinny, który kosztuje 7,99 euro (ceny dotyczą m.in. Polski. Na zachodzie usługa kosztuje – odpowiednio 9,99 dol./euro i 14,99 dol./euro). Okazuje się, że 9 mln osób posiadających urządzenia z logiem nadgryzionego jabłka zdecydowało się na tańszą opcję, natomiast 2 mln otrzymało dostęp do pakietu rodzinnego.

Jesienią Apple Music dostępne na Androida

Dla porównania, Spotify posiada 20 mln zarejestrowanych płatnych kont, a całkowita liczba użytkowników serwisu sięga 75 mln (dane z: czerwiec 2015). Jeszcze rok wcześniej było ich zaledwie 40 mln, z czego skłonnych do zapłaty za muzykę było 10 mln. Oznacza to tyle, że na przestrzeni ostatniego roku, szwedzki startup zrobił duży skok i zwiększył liczbę użytkowników o sto procent. Zestawiając te cyfry z wynikami, jakie osiągnęła nowa usługa amerykańskiego giganta, można stwierdzić, że Apple Music ma się równie dobrze, co Spotify.

Za takim wnioskiem przemawia, po pierwsze - liczba płacących użytkowników, których jest tylko o połowę mnie niż w przypadku europejskiego serwisu muzycznego. A po drugie - czas, jaki Apple potrzebowało, żeby ich zdobyć. Jednak, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że klienci spółki zarządzanej przez Tima Cooka, przez pierwsze trzy miesiące mogą korzystać z usługi bezpłatnie, to zdaje się, że 11 mln użytkowników to niezadowalający wynik. Jesienią z kolei, Apple Music pojawi się również na urządzeniach z systemem Android. I tu należy zadać sobie pytanie, czy płatna usługa Apple Music wygra z darmowym Spotify? Przekonamy się wkrótce.

Komentarze (0)