Eurosender to słoweński startup, który rozwija się pod skrzydłami prężnych akceleratorów – europejskich ProSiebenSat.1 i Level39 oraz kalifornijskiego RocketSpace. Przekonał ich do inwestycji sprawnym rozwiązaniem problemu przesyłania bagaży i paczek na terenie Unii. Od powstania w 2014 roku, w niecałe trzy lata zdołał zbudować sieć dostawców w całej Unii Europejskiej, oferując prostą usługę w atrakcyjnej cenie.
Dzięki platformie Eurosender klienci indywidualni i firmy mogą w kilku prostych krokach zamówić przesyłkę kurierską. Dokonuje się tego przez internet. Na podstawie danych adresowych odbioru i dostawy paczki Eurosender wybiera pasującego najtańszego kuriera, który następnie podejmuje paczkę czy bagaż ze wskazanego miejsca – np. z domu albo biura. Samo zamówienie usługi wymaga tylko podania parametrów przesyłki, adresu dostawy i liczby paczek do nadania. Płatność za usługę można uregulować kartą kredytową, przelewem bankowym lub przez PayPala.
Przewagą Eurosendera nad konkurencją są niższe ceny usług, oferowane zarówno klientom końcowym, jak i biznesowym. Jest to możliwe dzięki kumulacji zamówień, co pozwala uzyskać lepszą pozycję negocjacyjną w rozmowach z kontrahentami-operatorami logistycznymi. Przykładowo, minimalny koszt nadania paczki o wadze do 20 kg z Warszawy do Londynu za pośrednictwem Eurosendera to ok. 28 euro, czyli ok. 128 zł. Gdyby podobną usługę zamówić bezpośrednio u kuriera, do ceny podstawowej, wyższej o kilkanaście, kilkadziesiąt, a niekiedy nawet kilkaset euro, operator doliczyłby jeszcze VAT i dodatkową opłatę paliwową.
Co ważne, korzystanie z platformy nie wymaga rejestrowania się ani zakładania konta. Cena usługi nie jest uzależniona od rodzaju przesyłki i wyświetlana jest na stronie automatycznie, po wybraniu trasy przesyłki. Wszystkie paczki są ubezpieczone. – Brak ukrytych kosztów oraz prostota obsługi narzędzia sprawia, że cieszy się ono szczególną popularnością wśród studentów i osób pracujących za granicą – mówi Tim Potočnik, CEO Eurosender.
Za dostarczenie paczki w terminie i w stanie nienaruszonym odpowiadają uznane firmy kurierskie, skupione w sieci operatorów logistycznych współpracujących z platformą Eurosender. Lista obejmuje takich kurierów jak DPD, GLS, ACS i DB Schenker.
Eurosender zaczynał jako startup z siedzibą w słoweńskiej Lublanie. Obecnie, m.in. dzięki wsparciu najbardziej prestiżowych europejskich programów akceleracji przedsiębiorczości – ProSiebenSat.1 i Level39 – ma oddziały również w Monachium i Londynie. Od niedawna współpracuje także z akceleratorem RocketSpace, pod opieką którego zaczynały takie marki jak Uber i Spotify. z W 2015 r. Eurosender rozszerzył wachlarz usług o możliwość transportu towarowego.
fot. pixabya.com