Te dwa polskie kantory wymiany walut osiągnęły obrót 200 mln złotych. W jeden dzień

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Walutomat i internetowykantor.pl, serwisy za pomocą których możemy wymienić walutę online, w sam piątek 24 czerwca, osiągnęły obrót w wysokości 200 milionów złotych. To rekord jeśli chodzi o działalność serwisów polskiej spółki Currency One.

Zdjęcie główne artykułu by picjumbo

Niepotrzebne emocje

– Wyniki czwartkowego referendum w sprawie Brexitu odbiły się negatywnie na rynkach walutowych. W kilka godzin po zakończeniu głosowania niepewność co do przyszłości Unii Europejskiej i negatywne komentarze ekspertów niepotrzebnie podnosiły emocje. Wszystko to wywołało gwałtowną reakcję u klientów, szukających sposobu na tanią wymianę tracących na wartości walut – czytamy w informacji prasowej nadesłanej z biura prasowego firmy Currency One.

Według jej przedstawicieli, internauci po ogłoszeniu wyników referendum cały piątek szukali sposobu na spieniężenie swoich środków i wymienienie ich na inną walutę. Bali się, że jeśli nie dokonają transakcji natychmiast, kurs funta za kilka godzin będzie dużo niższy przez co zebrane przez nich pieniądze będą miały niższą wartość. Jedną z możliwości było skorzystanie z usług internetowych kantorów wymiany waluty, takich jak Walutomat i Internetowykantor.pl. 

Na zdjęciu: Maciej Przygórzewski, główny analityk Currency One

200 milionów złotych obrotu

Serwisy internetowe należące do Currency One obsłużyły blisko o 400% więcej użytkowników w porównaniu z dniami poprzednimi. Mimo ogromnego napływu internautów, polskie serwisy poradziły sobie i przewalutowały fundusze o wysokości ponad 200 milionów złotych. – Nasze platformy są szybkie, przejrzyste i tanie – komentuje wyniki serwisów Maciej Przygórzewski, główny analityk i kierownik zespołu dilerów walutowych Currency One.

– Posiadamy konta w 18 bankach, zatem czas oczekiwania na przelew przychodzący czy wychodzący jest naprawdę krótki. Dodatkową niepodważalną zaletą naszych serwisów jest to, że jako duży gracz, byliśmy gotowi na zwiększony ruch na stronie. Nasze serwery bez problemów obsłużyły o blisko 200% większą liczbę transakcji, niż zazwyczaj – dodaje. Rekord padł także w biurze obsługi klienta. Pracownicy serwisów, korzystając z narzędzia webowego LiveChat, obsłużyli blisko tysiąc klientów.