Osiągamy miesięczny przychód w wysokości 12 tys. dolarów. Podsumowanie roku Survicate

Dodane:

Lucjan Kierczak Lucjan Kierczak

Udostępnij:

2016 był bardzo intensywny i owocny w Survicate. W lutym zmieniliśmy nasze value proposition. Po długich poszukiwaniach, wielu pomysłach i dyskusjach postawiliśmy na ‘The fastest way to collect feedback from customers”.

Czytasz właśnie część podsumowania polskich startupów. Zobacz, co w 2016 roku osiągnęły polskie spółki technologiczne. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Na zdjęciu: Lucjan Kierczak, Marketing Manager w Survicate

Znalazło to swoje odzwierciedlenie w rozwoju produktu i wsparciu użytkowników – skupiamy się na tym, aby nowi użytkownicy mogli jak najszybciej i jak najłatwiej zbierać opinie klientów.

Jednym z największych sukcesów mijającego roku jest wzrost ilości klientów i przychodu. W 2016 miesięczny przychód (MRR) wzrósł o ponad 250% – obecnie jest to ponad 12 tysięcy dolarów, rok zamkniemy z wynikiem co najmniej 13 tysięcy. Dodatkowo, zwiększyliśmy średnią wartość abonamentu o ponad 20%, przebijając granicę 100 dolarów. Przekroczyliśmy też poziom setki płacących klientów – obecnie jest ich nieco ponad 120. Do grona naszych klientów dołączyły takie firmy jak eRecruiter, Wharton Research Data Services, Pracuj.pl, Icelandair czy Craftsy.

We wrześniu wprowadziliśmy wersję beta nowych funkcji – ankiet umieszczanych w mailach i wiadomościach, kwestionariuszy oraz ankiet Net Promoter Score wysyłanych mailowo. Ich stworzenie było odpowiedzią na potrzeby klientów – wielu z nich nie wystarczało zbieranie opinii osób odwiedzających stronę, chcieli mieć możliwość zbierania opinii klientów wieloma kanałami. Po kilku tygodniach testów i poprawek sugerowanych przez klientów, w połowie października udostępniliśmy nowe funkcje wszystkim użytkownikom. Spotkało się to z bardzo pozytywnym przyjęciem – klienci korzystają z nowych funkcji, spadł churn i wzrosła konwersja na stronie.

Obecnie jesteśmy jedynym narzędziem na rynku umożliwiającym kompleksowe zbieranie opinii klientów dostępnym dla SMB – konkurencja albo oferuje pojedyncze funkcje, albo skupia się na korporacjach, oferując produkty bardzo skomplikowane i drogie.

W listopadzie przekroczyliśmy 11 tysięcy dolarów MRR, tym samym osiągając próg rentowności. To z kolei pozwoliło nam zacząć stopniowo powiększać zespół i poważnie rozglądać się za inwestorem, aby pozyskać środki na sfinansowanie dalszego wzrostu – mamy produkt, który się sprzedaje coraz szybciej mimo ograniczonych zasobów, teraz musimy zwiększyć wysiłki związane ze sprzedażą i marketingiem.

Patrząc z perspektywy czasu na to, dlaczego w tym roku udało nam się znacznie przyspieszyć wzrost, złożyło się na to kilka czynników. Po pierwsze, nowe, znacznie bardziej trafne value proposition i skoncentrowane wokół tego działania. Po drugie, dużo wysiłku włożonego w rozbudowę i poprawę strony, dzięki czemu lepiej opowiada o produkcie i szybko działa, co pomogło zwiększyć konwersję. Po trzecie, dzięki rosnącemu doświadczeniu mogliśmy wybrać obszary, na których się skupić, ponieważ przynoszą dobre wyniki przekładające się na wzrost, nie tracąc czasu na pozostałe.

Czego się nie udało w 2016: przekuć sukcesu na Product Hunt (prawie 500 głosów i ponad 2 tysiące wizyt na stronie) na wzrost ilości płacących klientów – tylko jeden abonament. Nie udało się też zbudować skalowalnego procesu sprzedaży ani rozpromować programu afiliacyjnego, zajmiemy się tym od nowego roku.

Autor tekstu: Lucjan Kierczak, Marketing Manager w Survicate