– Na początku ważne są liczby, a potem zespół. Bez niego nie pozyskasz rund finansowania – mówił Michał Borkowski, CEO Brainly. Warto zastosować się do jego rad, bo wie o czym mówi – w końcu zebrał dla Brainly 25 mln dolarów. Ale jak najlepiej pokazać liczby w pitch decku? Już pokazujemy.

W tym artykule nie znajdziesz tekstowych porad dotyczących konstrukcji idealnego pitch decka. Zobaczysz za to przykłady prezentacji, dzięki którym przedsiębiorcy pozyskali setki tysięcy złotych finansowania. Poprosiliśmy CEO kilku startupów, by udostępnili swoje pitch decki. Mamy nadzieję, że posłużą Wam do inspiracji i kilka rzeczy wykorzystacie we własnych pitch deckach.

Pitch deckiem nazywamy krótką i treściwą prezentację (np. w formacie pdf), którą pokazujemy na spotkaniu z inwestorem. Wyróżnia się tym, że pokrótce przedstawia problem, który chcemy rozwiązać, jego skalę oraz nasz sposób na jego rozwiązanie. Postanowiliśmy sprawdzić, jak startupy przygotowują tego typu prezentacje. Zobaczcie, co uda Wam się z nich wyciągnąć i przenieść do swoich pitch decków.

1. Five App

Dokładnie rok temu napisaliśmy artykuł na temat tego, że Mateusz Mach, CEO Five App, pozyskał 400 tys. złotych na rozwój aplikacji do komunikowania się za pomocą gestów. Po wielu rozmowach z inwestorami, nie tylko polskimi, udało się zainteresować inwestora, który wsparł zespół merytorycznie i finansowo. Poniżej znajdziecie anglojęzyczną wersję pitch decka, przygotowaną na potrzeby spotkania z Facebookiem w Dubaju. 

2. CallPage

W sierpniu 2016 roku CallPage, krakowski startup, którego założycielami są: Ross Knap, Andrzej Tkachiv i Sergey Butko, pozyskał dwa miliony złotych finansowania. W gronie inwestorów znaleźli się Marian Owerko (Bakalland), Tomasz Misiak (WorkService) i Rafał Brzoska (InPost) - członkowie nowego funduszu bValue. Jak zespół CallPage przekonał inwestorów do współpracy? Zobaczcie sami!

3. Preply

Pitch decka przygotowanego przez zespół Preply widzieli i polscy inwestory, ale też Ci zza granicy. Za pomocą tych kilkunastu stron w formacie .pdf, założyciele Preply (platforma do korepetycji online) pozyskali 1,3 miliona dolarów inwestycji od m.in. Mariusza Gralewskiego (DocPlanner), Przemysława Gacka (Grupa Pracuj), Arthura Kostena (Booking.com), Hedgehog Fund, Digital Future, SMRK, a także Techstars.

4. Husarion

Dwieście tysięcy dolarów w zamian za siedem procent udziałów – na takie warunki przystali inwestorzy i założyciele Husarion, który udostępnia platformę do samodzielnego budowania robotów. Inwestycję ogłoszono pod koniec kwietnia ubiegłego roku. W projekt uwierzył fundusz KPD Investment. Co przekonało go do wsparcia tej firmy? Być może dobrze przygotowany pitch deck.

5. Survicate

W ten polski startup SpeedUp Group i Innovation Nest zainwestowali ok. 500 tys. złotych jeszcze w 2015 roku. Tak jak w przypadku poprzednich przykładów, tak i w tym, duży wpływ na podjęcie pozytywnej decyzji inwestycyjnej miało solidnie przygotowany pitch deck. Zespół Survicate przygotował jeszcze lepszą wersję pitch decka, bo zamyka nową rundę (dlatego niektóre dane są utajnione).

– Aktualizacja 06.02.2017 –

6. Perfect Dashboard

– Perfect Dashboard oszczędza administratorom stron internetowych 50% czasu w codziennych i niecodziennych czynnościach – mówił Aleksander Kuczek, CEO Perfect Dashboard podczas tegorocznej edycji programu Dragon’s Den. Podczas udziału w programie poznał jednego z przyszłych inwestorów, którzy zainwestowali ponad milion dolarów w ten krakowski startup. Poniżej znajdziecie prezentację, która przekonała grupę inwestorów do wsparcia tego biznesu.

Poznaliście właśnie sześć pitch decków stworzonych na potrzeby spotkania z inwestorami. Mamy nadzieję, że posłużą Wam do inspiracji i wyciągniecie z nich kilka wskazówek na temat tego, jak przedstawić swój pomysł na biznes.

PS Ciekawe wskazówki na temat samego tworzenia pitchdecków znajdziecie na blogu roadtofunding.com.

Komentarze (0)