... ... ...

SALESmanago pozyskało 25 milionów złotych. Wzmocni swoją pozycję na rynkach zagranicznych

Dodane

24-02-2016

Adam Sawicki
W 2014 roku Rafał Brzoska zainwestował w SALESmanago 5 mln zł i objął 20 proc. udziałów w spółce. Rok później zwiększył swoje zaangażowanie do 40 proc. i „wróżył”, że firma ta osiągnie wysoką wycenę. Scenariusz ten właśnie się sprawdził. SALESmanago zdobyło 25 mln zł i jest warte 100 mln zł.

Wzmocnienie pozycji w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii

Krakowska spółka SALESmanago pozyskała właśnie 25 milionów złotych. Tym samym, jej wartość rynkowa wzrosła do 100 milionów. Grzegorz Błażewicz, współzałożyciel i prezes SALESmanago, zdradził w rozmowie z serwisem Money.pl, że zdobyty kapitał przeznaczy na rozwój firmy na rynkach zagranicznych. Zarządzane przez niego przedsiębiorstwo ma być bowiem numerem jeden w segmencie marketing automation w Europie.

Na zdjęciu (od lewej): Grzegorz Błażewicz, prezes SALESmanago i Konrad Pawlus, wiceprezes SALESmanago | fot. materiały prasowe

Branża ta, zdaniem Błażewicza, na Starym Kontynencie wciąż jest jeszcze słabo zagospodarowana. Wolną przestrzeń mają wypełnić właśnie narzędzia analityczne oferowane przez jego spółkę. I tak, działający już w czterdziestu krajach SALESmanago wzmocnić ma swoją pozycję w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.   

Rafał Brzoska objął 40 proc. udziałów SALESmanago

W realizacji powyższego celu przedsiębiorcom stojącym za krakowskim startupem pomoże fundusz 3TS Capital Partners. W jego portfolio inwestycyjnym znajdziemy trzydzieści dwa podmioty w tym giganta telekomunikacyjnego Orange, sieć sklepów z odzieżą dla dzieci 5.10.15, a także porównywarkę ubezpieczeń Rankomat.pl, którą w sierpniu 2015 roku przejęła Grupa Bauer Media, właściciel serwisu Interia.

Nie wiadomo tylko ile udziałów w SALESmanago objął nowy partner w zamiana za przekazany kapitał. W 2014 roku, gdy Rafał Brzoska, pomysłodawca Paczkomatów, wpompował w firmę Błażewicza pięć milionów złotych objął wówczas dwadzieścia procent udziałów w przedsiębiorstwie. Rok później zwiększył swoje zaangażowanie do czterdziestu procent. – Bardzo wierzę w zespół i technologię SALESmanago i wiem, że obok Paczkomatów będzie to kolejna polska spółka i w pełni polski produkt, który podbije świat osiągając przy okazji bardzo wysoką wycenę – powiedział Rafał Brzoska we wrześniu 2015 roku, cytowany w komunikacie prasowym

Cel na ten rok: 30 mln zł przychodu

Scenariusz, o którym wspomniał najwidoczniej się sprawdza, bo wartość rynkowa SALESmanago zwiększyła się do stu milionów. Przedstawiciele spółki chwalą się również, że według raportu Venturebeat Insight, system ich autorstwa jest światowym lidera w zakresie rozwiązań automatyzacji marketingu w segmencie małych i średnich firm działających na rynku B2C. Błażewicz jednak nie zamierza spocząć na laurach i wyznaczył sobie nowy cel. W tym roku planuje osiągnąć przychód na poziomie 30 milionów złotych. Ubiegły, zamknął z wynikiem 17 milionów.

Komentarze (0)