DocPlanner, właściciel ZnanegoLekarza, przejmuje konkurenta z Hiszpanii i pozyskuje 20 milionów dolarów. Dzięki transakcji i inwestycji wejdzie na rynek w Brazylii i Meksyku. Być może z czasem zadebiutuje na giełdzie.

Na zdjęciu: Mariusz Gralewski, właściciel DocPlannera | fot. materiały prasowe 

DocPlanner kupił Doctoralia.com

Spółka z Polski pozyskała właśnie 20 mln dolarów finansowania (ok. 80 mln złotych). Kolejna informacja, jaką podzielili się założyciele dotyczy przejęcia Doctoralia.com, platformy, która, podobnie jak DocPlanner, służy do umawiania wizyt lekarskich. Do tej pory właśnie przejęty serwis był jednym z głównych konkurentów firmy należącej do Mariusza Gralewskiego i ponoć numerem trzy w branży. Wyprzedzał go tylko amerykański ZocDoc i DocPlanner z Polski, który co miesiąc pośredniczy w 200 tysiącach rezerwacji.

Nowy nabytek jest szczególnie popularny na rodzimym rynku i w Ameryce Łacińskiej, zwłaszcza w Meksyku i Brazylii, gdzie sektor prywatnej opieki zdrowotnej jest duży, ale wciąż niezagospodarowany przez cyfrowe platformy do umawiania wizyt. Wykorzystać to zamierza Mariusz Gralewski, który powiedział, że mimo pozycji lidera na rynkach, na których działa, nadal wykorzystuje ich potencjał zaledwie w dwóch procentach. 

DocPlanner zgarnia 20 mln dolarów

Z kolei w rozmowie z serwisem Money.pl wyjaśnia, jak zamierza dalej rozwijać spółkę. Przede wszystkim nie planuje wejść na kolejne rynki, natomiast planuje zwiększyć wpływy DocPlanera w krajach, w których jest obecny. Być może z czasem rozwinie profil firmy o kolejne gałęzie, a w perspektywie trzech-sześciu lat zadebiutuje na giełdzie papierów wartościowych. 

W przejęciu Doctoralia.com gigantowi z Polski pomogły zdobyte właśnie środki finansowe. Fundusz inwestycyjny Target Global, w którego portfolio znajdziemy m.in. Delivery Hero, wpompował w DocPlannera 20 milionów dolarów. To już czwarta runda, którą zamknęła firma. Ogółem udało się jej pozyskać 34 mln dolarów, czyli mniej więcej 132 miliony złotych.

40 mln złotych w poprzedniej rundzie

W maju ubiegłego roku spółka ta zdobyła 40 milionów złotych. Przy tej okazji Mariusz Gralewski powiedział, że od momentu założenia DocPlannera, jego celem było stworzenie czołowej platformy do umawiania wizyt lekarskich i zbudowanie biznesu o globalnym zasięgu. Wygląda na to, że konsekwentnie realizuje cel, a z usług jego firmy mogą korzystać pacjenci w 25 krajach.

Komentarze (0)