LinkedIn wchłonięty przez Microsoft. Gigant technologiczny z Redmond wyłożył na tę transakcję aż 26 miliardów dolarów. Ma pomóc sieci społecznościowej nabrać rozpędu.

Na zdjęciu (od lewej): Jeff Weiner, CEO LinkedIna, Satya Nadella, CEO Microsoftu i Reid Hoffman, współzałożyciel LinkedIna | fot. materiały prasowe 

26 mld dolarów za LinkedIna

Użytkownicy LinkedIna nie powinni odczuć różnicy w działaniu serwisu po tym, jak sieć społecznościowa trafiła w ręce Microsoftu. W oficjalnym komunikacie przedstawiciele giganta technologicznego zapewnili, że Jeff Weiner nadal będzie pełnić funkcję dyrektora generalnego LinkedIna, a Reid Hoffman, jego prezes i współzałożyciel, wyraził zadowolenie z takiego obrotu sprawy.

Według niego fuzja obu spółek przede wszystkim stwarza szereg możliwości dla użytkowników i klientów sieci społecznościwej. Nie zdradza natomiast co konkretnie ma na myśli. Z kolei Satya Nadella, CEO Microsoftu, uważa, że po wchłonięciu portalu dla profesjonalistów spółka, której przewodzi, przyczyni się zwiększenia tempa rozwoju LinkedIna.

Strata większa niż w 2014 roku

Te zresztą zdaje się być na przyzwoitym poziomie, ponieważ jeszcze w 2014 roku serwis zrzeszał 347 milionów użytkowników, natomiast wraz z końcem ubiegłego roku przybyło ich o 19 procent i teraz z biznesowego portalu korzysta 414 milionów internautów. Liczba ta nie przekłada się natomiast na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.

W ubiegłym roku firma ta wypracował przychód na poziomie 2,99 mld dolarów. Co prawda jest to wynik lepszy aż o 35 procent w porównaniu z 2014 rokiem, niemniej niezadowalający, bo w tym samym czasie spółka zanotował stratę na poziomie 166,1 mln dolarów, czyli aż o 150 milionów więcej niż w poprzednim okresie. W efekcie cena akcji LinkedIna spadła z 200 dolarów za jednostkę do 108 dolarów.

196 dolarów za akcję

Do tego w ubiegłym miesiącu hakerzy opublikowali na nielegalnej giełdzie internetowej bazę danych, która zawierała hasła do 167 milionów kont użytkowników sieci społecznościowej. Nie przeszkodziło to jednak LinkedInowi nawiązać współpracę z Microsoftem, który na zakup serwisu wyłożył aż 26 miliardów dolarów w gotówce, czyli 196 dolarów za akcję. Transakcja ma zostać sfinalizowana do końca tego roku.

Komentarze (0)