Twitter zakupił BackType – narzędzie do monitoringu social media. Na obecną chwilę nie wiadomo, na jaką kwotę opiewa transakcja.

Startup pozwala użytkownikom na wyszukiwanie komentarzy w sieciach blogowych i serwisach społecznościowych. Ciekawą usługą proponowaną przez BackType jest BackTweets, który pozwala wydawcom na śledzenie zasięgu ich wpisów na Twitterze. Najprawdopodobniej to właśnie ta funkcjonalność zainteresowała przedstawicieli światowego lidera wśród mikroblogów.

Obecni użytkownicy BackType będą mogli nadal korzystać z BackTweets, jednak serwis nie będzie już pozwalał na rejestrację nowych użytkowników. Prace nad kolejnymi funkcjonalnościami BackTweets i rozwojem API BackType zostaną przerwane, a zespoły pracujące nad produktem zostaną oddelegowane do prac przy rozwoju Twittera.

Co ważne BackType to nie tylko technologia. Założona w 2008 roku firma posiada ponad 100 klientów, w skład których wchodzą m.in.: The New York Times, AOL, Microsoft, Bitly, HubSpot i SlideShare. Do tej pory BackType uzyskało 1,32 miliona dolarów dofinansowania od takich podmiotów, jak: Y Combinator, True Ventures, Freestyle Capital, K9 Ventures, Lowercase Capital i 500 Startups.

Wszystko wskazuje na to, że zakup BackType ma ten sam cel jak wcześniejsze przejęcia przez Twittera AdGork i TweetDeck. Mikroblogowa społecznościówka ma w planach budowę własnej platformy reklamowej, a pozyskane technologie i ludzie mają to ułatwić.

źródło: venturebeat.com

Komentarze (0)