Według raportów światowych firm badawczych globalny rynek Marketing Automation jest wart aktualnie ok. 2,5 mld dolarów. Wraz ze wzrostem znaczenia marketingu Online wartość tego rynku podwaja się z roku na rok. Systemy marketing automation automatyzują działania marketingowe firm Online i umożliwiają zwiększanie sprzedaży. SALESmanago to pierwszy w Polsce system tego typu.


SALESmanago monitoruje zachowanie aktualnych i potencjalnych klientów na stronie www w odpowiedzi na działania marketingowe firm. Następnie dokonuje segmentacji klientów w zależności od rodzaju zainteresowań i kieruje do poszczególnych grup automatyczne akcje marketingowe.

Zasady segmentacji klientów i reguły automatycznych akcji marketingowych definiowane są przez użytkownika systemu. SALESmanago udostępniany jest w modelu usługowym Online (SaaS) i może być wykorzystywany zarówno przed duże przedsiębiorstwa jak również małe i średnie firmy działające w segmentach B2B i B2C.

Systemy klasy marketing automation zmieniają zasady pracy działu marketingu i sprzedaży. To co dotychczas trzeba było robić ręcznie, np. wysyłanie ofert handlowych, czy telefoniczne sondowanie zainteresowania klienta teraz automatycznie wykonuje system. Oszczędzony czas, dział marketingu zaczyna wykorzystywać zastanawiając się nad opracowaniem skutecznych programów marketingowych – mówi Grzegorz Błażewicz, współzałożyciel i zarządzający firmy Benhauer, która stworzyła system SALESmanago.

Raport firmy Gartner z października 2011 roku pokazuje, że firmy korzystające z rozwiązań marketing automation mają o ponad 50% większe zwroty z inwestycji w marketing (ROMI) od firm które nie korzystają z takich systemów.

Liderami światowego rynku marketing automation są takie firmy jak Aprimo, Eloqua oraz Marketo. Pierwsze rozwiązania marketing automation powstały zaledwie 10 lat temu. Według raportu IDC z początku 2011 roku aktualnie 30% dużych firm korzysta z systemów marketing automation, ale wraz z pojawieniem się tych systemów w modelu SaaS szeroko zaczynają korzystać z nich małe i średnie firmy. Łącznie szacuje się że jedynie ok. 5% firm korzysta z rozwiązań marketing automation.

Natomiast w związku z dynamicznym rozwojem rynku inwestycji w tego typu rozwiązania dokonują najwięksi światowi gracze rynku IT takie jak IBM, Teradata czy Salesforce. Firmy Venture Capital wydały łącznie ponad 0,5 mld USD na inwestycje w rozwiązania marketing automation.

SALESmanago to system firmy Benhauer specjalizującej się w tworzeniu oprogramowania i rozwiązań do marketingu, z których korzysta ponad 4000 małych i średnich firm w Polsce. Równolegle do startu w Polsce system został udostępniony w wersji międzynarodowej www.salesmanago.com

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)