SpeedUp Investments Fund objął 20% nowo emitowanych udziałów w spółce Okazjum, prowadzącej serwis pod nazwą www.okazjum.pl. Kwota transakcji mieści się w przedziale między 100 a 500 tysięcy złotych. To już dziesiąta inwestycja SpeedUp na przestrzeni 1,5 roku.

Mimo wzrostu sektora e-commerce, stanowi on ciągle poniżej 10% całości obrotów polskiego handlu. Analiza zapytań w google pokazuje bardzo istotny wzrost liczby zapytań dotyczących gazetek promocyjnych i rosnące znaczenie zjawiska o nazwie ROBO (Research Online, Buy Offline). Okazjum.pl z największą w Polsce bazą gazetek (wszystkie sieci handlowe), dynamicznym wzrostem użytkowników oraz wyszukiwarką, pozwalającą na przeszukiwanie zawartości gazetek ma szansę dorównać wielkiemu sukcesowi podobnego serwisu na rynku niemieckim-kaufda.de. – powiedział Bartłomiej Gola CEO/Partner Zarządzający SpeedUp Investments Fund.

Pieniądze z inwestycji zostaną przeznaczone na promocję, m.in. działania marketingowe w tym głownie SEM/SEO oraz dalszy rozwój technologiczny, w tym rozwój wersji mobilnych. Okazjum.pl ulepszy obecne funkcjonalności oraz zbuduje własną przeglądarkę (serwis korzysta z rozwiązania zewnętrznego). Spółka zainwestuje także w sieć sprzedaży.

W ciągu 6 miesięcy Okazjum.pl stanie się kompletnym źródłem informacji o lokalnych promocjach. Już dziś oferujemy nie tylko dostęp do gazetek i katalogów promocyjnych, ale stopniowo udostępniamy regionalnie bezpłatne kupony zniżkowe na usługi i zakupy oraz prezentujemy najlepsze oferty zakupów grupowych. Jeszcze w tym roku chcemy osiągnąć liczbę 1 miliona użytkowników oraz potroić liczbę klientów biznesowych. – podsumowała Joanna Grzelak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży, Okazjum.pl.

Serwis zebrał pozytywne opinie wśród ekspertów. Projekt zaskoczył mnie swoją dojrzałością pod względem funkcjonalności i użyteczności. Jest doskonałym przykładem projektowania produktów interaktywnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom pozytywnych doświadczeń i wymiernych korzyści (user experience). Twórcy serwisu wykorzystują wyraźnie wzrastający trend podejmowania decyzji o zakupach w sklepach tradycyjnych przy wykorzystaniu możliwości, jakie stwarzają technologie internetowe. - mówi Robert Utrecht, Specjalista ds. komercjalizacji i transferu technologii z Centrum Innowacji, Rozwoju i Transferu Technologii Politechniki Poznańskiej. Większościowy pakiet udziałowy Okazjum.pl pozostaje w rękach założycieli projektu: Joanny Grzelak, Dawida Piaskowskiego i Wojciecha Andrzejczaka, którzy tworzą zarząd spółki.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)