Według raportu „TMT Predictions 2013”, opracowanego przez Deloitte, liczba odbiorników umożliwiających korzystanie z telewizji hybrydowej w 2013 r. przekroczy na świecie 100 milionów. Szansą na zwiększenie interaktywności polskiej telewizji DVB-T mogą być nowe stacje, które uzupełnią obecną ofertę pierwszego multipleksu. Do konkursu KRRiT na kanał filmowy stanął m.in. projekt Stopklatka TV, współtworzony przez Kino Polska TV S.A., Stopklatka S.A. i Agora S.A.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Telewizja hybrydowa (HbbTV) oferuje odbiorcom szereg interaktywnych usług, przede wszystkim dostęp do dodatkowych treści związanych z oglądanym programem. HbbTV może być uzupełniana innymi usługami łączącymi telewizję i Internet: filmami na życzenie (VoD, Video on Demand) czy możliwością oglądania powtórek (Catch Up TV). Odbieranie telewizji hybrydowej możliwe jest dzięki telewizorom posiadającym odpowiednie oprogramowanie. Obecnie praktycznie wszyscy producenci mają w swojej ofercie takie urządzenia. Twórcy raportu „TMT Predictions 2013” szacują, że w krajach zachodnich odsetek gospodarstw domowych posiadających telewizory obsługujące tę technologię wynosi od 30% do nawet 60%. Również w Polsce w ciągu kilku lat HbbTV może stać się standardem.

Jak podkreślają jednak autorzy raportu, kluczowa dla rozwoju tej technologii będzie nie tyle baza infrastruktury, co zaoferowanie widzom atrakcyjnych treści dostępnych w telewizji hybrydowej. W ten trend wpisuje się planowany kanał filmowy Stopklatka TV.

Połączenie klasycznych usług jakie oferuje nam telewizja z potencjałem Internetu daje praktycznie nieograniczone możliwości. Bez ruszania się sprzed telewizora możemy zapoznać się z obsadą oglądanego filmu, a wcześniej zobaczyć trailer. Bez przerywania seansu można przeczytać ciekawostki związane z konkretną sceną czy odpowiedzieć na krótką sondę, a po filmie podzielić się wrażeniami na Facebooku. Telewizja hybrydowa to przyszłość cyfrowej rozrywki – mówi Jarosław Grzesica, odpowiedzialny za strategię i rozwój produktów w Stopklatka S.A. – Ceny telewizorów umożliwiających korzystanie z HbbTV wciąż spadają, jedynym problemem pozostaje więc stosunkowo uboga oferta treści – dodaje Jarosław Grzesica.

Obecnie jedynie trzech nadawców wprowadziło narzędzia interaktywnej telewizji: TVP, Eska TV i TVN (oferta ostatniej stacji nie wyszła jednak poza fazę testów). Sytuacja może ulec zmianie już niedługo, kiedy KRRiT zadecyduje o nowych kanałach w pierwszym multipleksie. Uruchomienie „hybrydowego” kanału filmowego dałoby silny impuls do rozwoju tej technologii.

Kino Polska TV S.A., Stopklatka S.A. i Agora S.A. to podmioty z ogromnym doświadczeniem w branży medialnej, co w połączeniu z planami pełnego wykorzystania technologii HbbTV przyniesie z pewnością nową jakość w polskiej ogólnodostępnej telewizji – tłumaczy Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Stopklatka S.A.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)