Personalizacja oferty trafnie dobranej według potrzeb i preferencji danego klienta jest marzeniem każdego e-sprzedawcy. Mając skuteczny mechanizm rekomendacji produktów, jesteśmy w stanie pozytywnie wpłynąć na wyniki sprzedaży. Mamy dobrą wiadomość: długo wyczekiwane narzędzie analityczne właśnie pojawiło się na polskim rynku e-commerce.

Reguła napędzająca sprzedaż jest prosta: aby trafić z ofertą do klienta niezbędna jest wiedza o nim samym, czyli o jego zachowaniach, upodobaniach i decyzjach konsumenckich. Jedynie wtedy będziemy w stanie polecić klientowi właściwe produkty, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo ich zakupu. Do prawidłowego rozwoju e-biznesu potrzebne jest narzędzie, które rekomendując dane produkty i analizując zachowania klientów, wygeneruje wielowymiarowe korzyści. Po pierwsze, zadowolony będzie klient, gdyż odwiedzając sklep internetowy otrzyma spersonalizowaną ofertę, czyli produkty dobrane na podstawie swoich wcześniejszych aktywności. Po drugie, zyska sprzedawca, który z jednej strony będzie miał pewność, że oferta jego e-sklepu zostanie prawidłowo zaprezentowana, z drugiej zyska wiedzę na temat swoich klientów, by na jej bazie prowadzić kolejne działania marketingowo – sprzedażowe. Narzędziem o którym mowa, jest inteligentny system rekomendacji produktów, czyli siła napędowa sklepów internetowych.

Jak wynika z „Raport eHandel Polska 2012”* przygotowanego przez serwis Sklepy24.pl, sprzedawcy coraz bardziej doceniają wagę zaawansowanej analizy sprzedaży. Z punktu widzenia funkcjonalności przeznaczonych dla klientów e-sklepu, najbardziej doskwierające niedostatki, to zdaniem sprzedawców: brak zaawansowanych narzędzi analitycznych (45,4%) oraz brak spersonalizowanej rekomendacji produktów (42,6%). Polscy sprzedawcy mają świadomość, że personalizacja oferty w sklepach internetowych skutecznie przyczynia się do zwiększenia sprzedaży i poprawy współczynnika konwersji.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom sprzedawców i ich klientów, na polskim rynku e-commerce pojawił się inteligentny system rekomendacji produktów, czyli asystent sprzedaży bezpłatnie dostępny w sklepach internetowych RedCart.pl. System działa w oparciu o trzy grupy rekomendowanych produktów: najpopularniejsze produkty, najchętniej kupowane produkty, oraz produkty objęte promocją. Odwiedzający e-sklep zobaczą indywidualnie dopasowane propozycje zakupowe, dobrane na podstawie analizy m.in. dostępnej oferty, przeglądanych produktów, przedziałów cenowych, historii odwiedzin, dokonanych zakupów czy źródła skąd klient trafił na stronę sklepu. Dzięki systemowi inteligentnych rekomendacji produktów, dla każdego sklepu internetowego w RedCart.pl oprócz wyświetlania spersonalizowanej oferty sprzedażowej, gromadzone będą szczegółowe informacje o klientach, oraz mierzona będzie konwersja poszczególnych grup produktowych. Ogół zebranych danych i statystyk dostępny będzie dla sprzedawcy w panelu administracyjnym e-sklepu. Dodatkowo, po upływie 30 dni wybrany będzie element, najbardziej skuteczny dla danego sklepu internetowego.

O tym jak ważny jest właściwy dobór oferty dla klienta świadczą wyniki badania „Sprzedaż internetowa w Europie 2012 Raport Trusted Shops”. Wynika z nich, że europejscy konsumenci korzystają przede wszystkim z tych sklepów internetowych, w których już wcześniej robili zakupy. Warto więc zadbać o „dobre pierwsze wrażenie” i przedstawić klientowi produkty inteligentnie wyselekcjonowane przez system rekomendacji. Dostarczając spersonalizowaną ofertę, budujemy wizerunek marki, która zna potrzeby swojego klienta i dostosowuje się do jego preferencji.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)