Sheepla, platforma logistyczna dla branży e-commerce, pozyskała inwestora. Jest nim fundusz venture capital Impera Seed Fund, który zainwestował projekt 2,5 mln zł w zamian za objęcie 25% akcji w Sheepla S.A. z otwartą opcją zwiększenia inwestycji o kolejne 2,0 mln zł.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Sheepla to aplikacja typu SaaS (ang. Software as a Service) skierowana do sklepów internetowych korzystających z usług różnych firm kurierskich i obsługuje procesy logistyczne niezależnie od nich. Dzięki Sheepla sklep internetowy może usprawnić proces obsługi zamówień również poprzez możliwość zarządzania przesyłkami z różnych kanałów sprzedaży.

Projekt rozwijany jest od trzech lat i do tej pory finansowany był ze środków własnych pomysłodawców. Zakłada automatyzację oraz konsolidację procesów logistycznych poprzez stworzenie usługi SaaS pozwalającej na integrację z dowolnym przewoźnikiem w ciągu kilkunastu minut. Sheepla od początku tworzona jest z myślą o globalnej ekspansji.

Sheepla zatrudnia w chwili obecnej ok. 15 osób i posiada biura w Polsce oraz Rosji. Planuje rozszerzyć działalność o pozostałe rynki europejskie oraz rynek amerykański. Firma posiada już kilkuset klientów oraz podpisała umowy partnerskie z czołowymi platformami sklepowymi i przewoźnikami w Polsce, a także w Rosji.

Impera Seed Fund jest funduszem typu venture capital, który specjalizuje się w inwestycjach do 1,5 mln EUR w obiecujące projekty technologiczne znajdujące się we wczesnych fazach rozwoju (seed, start-up i ekspansji).

Dzięki pozyskanym środkom będziemy mogli wdrożyć nowe usługi w zakresie logistyki w e-commerce tj. SameDay Delivery (którą wdrożymy w ramach współpracy z firmą kurierską X-press Couriers) oraz Sheepfinder (widget do śledzenia przesyłek bezpośrednio ze strony e-sklepu) oraz wiele innych – mówi Piotr Stencel, prezes zarządu Sheepla S.A.

Zdecydowaliśmy się na inwestycję, gdyż widzimy olbrzymi potencjał w innowacyjnych rozwiązaniach logistycznych dla e-commerce. Sheepla w naszej ocenie jest przełomowym projektem biznesowym, który jest odpowiedzią na potrzebę rynku e-commerce nie posiadającym znaczącej konkurencji, a jej model biznesowy przygotowany jest do globalnej ekspansji. Sheepla spełnia wszelkie wymogi polityki inwestycyjnej funduszu, czyli innowacyjność, początkowy etap komercjalizacji, zdolność do szybkiego skalowania oraz zespół specjalistów – powiedział Łukasz Kręski, prezes funduszu Impera Seed Fund.

Sheepla ma również za sobą sukcesy na licznych konkursach startupowych m.in. pierwsze miejsce na E-nnovation 2012, finał T-Mobile Startup Challenge, finał Startupfest 2012.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)