Zdobycie pozycji lidera w zakresie umawiania wizyt online w Polsce i Czechach oraz rekordowe wzrosty serwisów w Rosji i Turcji przekonały inwestorów grupy DocPlanner.com do realizacji kolejnej transzy finansowania. W sumie spółka otrzymała 12 milionów złotych na dalszy rozwój grupy, która jest właścicielem m.in. serwisu ZnanyLekarz.pl. Pozyskane środki pieniężne zostaną wykorzystane na ekspansję i rozwój zagraniczny.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

DocPlanner.com to grupa serwisów internetowych, które ułatwiają pacjentom znalezienie lekarza i umówienie wizyty lekarskiej online. Swoim zasięgiem obejmuje już 25 krajów na całym świecie, z czego aż 20 zostało uruchomionych w ciągu ostatniego roku. Dotychczasowi inwestorzy firmy, tj. Point Nine Capital, RTAventures oraz Piton Capital, potwierdzili zadowolenie z szybkiego rozwoju i wyników grupy DocPlanner.com, zwiększając swój wkład w firmę o 9 mln złotych, co daje łącznie 12 mln zł w dwóch transzach. Pierwsza, czyli 3 mln zł, została zrealizowana pod koniec 2012 roku. Środki pieniężne pozyskane w tej rundzie finansowania pozwolą firmie na znacznie szybszą ekspansję zagraniczną: wejście na nowe rynki oraz bardziej dynamiczny wzrost w wybranych krajach. Mariusz Gralewski, prezes DocPlanner.com, nie wyklucza, że firma zdecyduje się przejąć niektóre z zagranicznych podmiotów działających w tym obszarze:

Chcemy być największym miejscem w sieci, które łączy pacjentów szukających lekarza z lekarzami w ich okolicy. Ta wizja staje się coraz bardziej realna, także dzięki pozyskanym środkom pieniężnym. Planujemy zainwestować je w rozwój nowych rynków, w tym rozważamy przejęcie działających na tym rynku podmiotów. W pierwszej kolejności stawiamy na Turcję i Rosję. W Rosji pod względem ruchu jesteśmy już liderem sektora - mówi Gralewski.

Serwisy grupy DocPlanner.com odwiedza łącznie ponad 4,6 mln użytkowników miesięcznie, a w bazach DocPlanner.com znajdują się informacje o blisko 1,3 mln lekarzy. Portale pośredniczą w umawianiu prywatnych wizyt lekarskich, a co za tym idzie - nie pojawia się tu problem kolejek i długiego czasu oczekiwania na wizytę. W wielu przypadkach do lekarza można zapisać się z dnia na dzień. W styczniu br. miesięczna liczba wizyt umawianych przez serwis przekroczyła 20 tys., a w każdym kolejnym miesiącu firma zanotowała kilkunastoprocentowy wzrost. Łącznie przez internetowe kalendarze wizyt pacjenci zapisali się na ponad 200 tys. wizyt. Firma może pochwalić się już ponad 3 tysiącami klientów, którymi są lekarze korzystający z internetowego kalendarza wizyt. Z kolei blisko 20 tysięcy lekarzy korzysta z bezpłatnej formy obecności w serwisie, co ułatwia im monitorowanie opinii pacjentów i umożliwia odpowiadanie na te komentarze. Takie wyniki, efekt pracy prawie 100 - osobowego zespołu, stawiają grupę DocPlanner.com na pozycji niekwestionowanego lidera, jeżeli chodzi o pośrednictwo w zakresie internetowego umawiania wizyt i pozostawiają konkurencję daleko w tyle.

Nie mam wątpliwości, że w niedalekiej przyszłości będziemy umawiać się z lekarzami wyłącznie drogą elektroniczną. Dynamiczny i stały wzrost liczby wizyt zarezerwowanych przez nasz serwis oraz fakt, że większość pacjentów wraca do nas i ponownie korzysta z tej formy umawiania się do lekarza jest najlepszym potwierdzeniem tej tezy – dodaje Gralewski.

źródło: informacja prasowa

Komentarze (0)