Zgodnie z planami rozwoju spółka Złote Wyprzedaże rozpoczęła ekspansję na Europę Środkowo–Wschodnią już pod koniec 2013 roku, udostępniając swój serwis w Bułgarii. W tym roku wchodzi na kolejne rynki, stąd decyzja o optymalizacji procesów logistycznych i rozpoczęciu współpracy z Sheepla - dostawcą innowacyjnych usług IT dla e-commerce w zakresie logistyki. Startup zintegrował platformę sprzedażową sklepu z systemami przewoźników oraz zapewnił rozwiązania automatyzujące przygotowanie dokumentów przewozowych w magazynie.

Złote Wyprzedaże to największy klub zakupowy w Polsce oferujący ubrania i dodatki w promocyjnych cenach - nawet do 80%. Wzrost popularności serwisu oraz plany ekspansji, były katalizatorem do podjęcia decyzji o wdrożeniu nowych rozwiązań IT, które miałyby wyeliminować potencjalne problemy związane z obniżeniem jakości realizacji zamówień, występowaniem błędów przy nadawaniu przesyłek oraz zarządzaniem zwrotami.

Z pomocą przyszła Sheepla, dostarczając dedykowane narzędzia, które umożliwiły optymalizację procesów w Polsce oraz ekspansję na rynek bułgarski i rumuński, poprzez integrację dodatkowych przewoźników. Ze względu na nietypowy proces realizowania zamówienia (wysyłanie produktów po zakończeniu kilkudniowych wyprzedaży) wdrożenie wymagało ścisłej współpracy pomiędzy klubem a startupem.

Złote Wyprzedaże to największy klub rabatowy w Polsce, konkurujący przede wszystkim ceną i atrakcyjną ofertą. W związku z osiągnięciem wysokiej skali sprzedaży i ekspansją w Bułgarii i Rumunii konieczne było usprawnienie procesów związanych z realizacją zamówień i wysyłki. W planach mamy wejście na rynki 10 innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej i liczymy na to, że wdrożenie Sheepla świetnie zamortyzuje tak szybki rozwój – powiedziała Dorota Szlendak, Brand Manager w Złote Wyprzedaże S.A.

W serwisie Sheepla wdrożyła łącznie 8 metod dostawy dla różnych przewoźników, w tym punkty odbioru, w wyborze których klientom klubu pomaga mapka z naniesionymi lokalizacjami. Dzięki integracji klub oszczędza czas potrzebny na zarządzanie przesyłkami, minimalizuje koszty oraz optymalizuje proces logistyczny.

Integracja z Sheepla umożliwiła Złotym Wyprzedażom automatyzację operacji logistycznych na rynku polskim, bułgarskim i rumuńskim, oraz ułatwiła ekspansję w innych krajach Europy Środkowo- - Wschodniej. Dzięki narzędziom sklep ma kontrolę nad przewoźnikami obsługującymi bezpośrednio z jednego panelu administracyjnego. Szybkie wdrożenie Sheepla było sukcesem zarówno po naszej stronie, jak i po stronie klienta - mówi Piotr Stencel, CEO w Sheepla S.A.

Sheepla zintegrowana jest również z WMS sklepu. Ciągły przepływ danych pomiędzy platformą a magazynem pozwala kontrolować jego stan. Wdrożenie aplikacji Sheepla Desktop App, zautomatyzowało proces drukowania etykiet termicznych w magazynie. Po skompletowaniu produktów, skanowany jest kod kreskowy znajdujący się na dokumencie WZ, system szczytuje dane przesyłki i etykieta jest drukowana automatycznie. W ramach integracji Sheepla wdrożyła także w Złotych Wyprzedażach moduł do obsługi zwrotów umożliwiający stałą kontrolę zwracanych produktów i aktualizację bieżących stanów magazynowych.

Wdrożenie przygotowane przez Sheepla niesie bezpośrednie korzyści dla klienta. Narzędzia umożliwiły bieżący monitoring i dostęp do szczegółowej informacji, zapewniając wysoką jakość obsługi. Dzięki wdrożeniu klienci Złotych Wyprzedaży mogą liczyć na szybką realizację zamówień, automatyczne powiadomienia o statusie przesyłek oraz metody dostawy dostosowane do ich potrzeb. 

Komentarze (0)