Polski startup 4screens.net pozwala firmom z branży medialnej, marketingowej oraz e-commerce w prosty sposób tworzyć interaktywne aplikacje dostępne na wielu ekranach. Już teraz platforma dostarcza innowacyjne rozwiązania z (m.in. second screen oraz social hub) polskim nadawcom TV i właścicielom marek. Inwestycja ma pomóc wprowadzić usługę na globalny rynek B2B.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Fot. materiały prasowe

Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management (MCI), którego współudziałowcem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (KFK), podpisał umowę inwestycyjną ze spółką NOPATTERN, producentem 4screens, platformy pozwalającej budować zintegrowane z mediami społecznościowymi aplikacje, umożliwiające interakcję z użytkownikiem w czasie rzeczywistym na wielu urządzeniach. Strony nie ujawniają dokładnej kwoty transakcji. Fundusz zainwestuje w spółkę kilka milionów złotych obejmując w niej mniejszościowe udziały.

Z narzędzi 4screens korzystają polscy nadawcy telewizyjni m.in. TVN (“Kuba Wojewódzki”, “You Can Dance”), TVP (“The Voice of Poland”, “Dzięki Bogu Już Weekend” oraz “SuperSTARcie”) czy 4fun Media (aplikacja FunAPP dostępna w Google Play, App Store oraz Windows Store), a także przedstawiciele marek.

- Około 90 proc. wszystkich interakcji z mediami odbywa się na różnych ekranach - mówi założyciel oraz dyrektor zarządzający 4screens Piotr Szostak. - Coraz powszechniejszy jest tzw. multiscreening. Widzowie oglądają telewizję korzystając równocześnie z dodatkowego urządzenia (telefonu, tabletu, laptopa) z którym nadawcy muszą walczyć o uwagę. Aplikacje second screen zwiększają zaangażowanie odbiorców, oraz oferują nowe możliwości reklamowe - dodaje.

Dzięki modułowej strukturze, wykorzystując jeden silnik, 4screens realizuje potrzeby różnych grup klientów. Platforma jest przeznaczona dla nadawców telewizyjnych i radiowych, wydawców internetowych, organizatorów eventów, rynku e-commerce oraz przedstawicieli marek.

Od kilku lat realizujemy projekty second screen w Polsce, dlatego dobrze rozumiemy potrzeby rynku. Nasza platforma umożliwia budowę rozwiązań, które do tej pory wdrażało się wiele miesięcy, dużo szybciej i to za ułamek obowiązujących obecnie cen - mówi Piotr Szostak.

Platforma 4screens pozwala budować własne, spersonalizowane aplikacje mobilne bądź strony internetowe zintegrowane w jeden system służące do angażowania odbiorców na wielu ekranach (urządzeniach mobilnych, komputerach osobistych, telewizorach, ekranach zewnętrznych). Można ją wykorzystać również do wzbogacenia istniejącej już aplikacji mobilnej bądź strony internetowej w interaktywne elementy (np. social hub, live feed, chat, quiz, voting).

- 4screens wpisuje się w najnowsze światowe trendy technologii mobilnych. Z jednej strony platforma umożliwia klientom samodzielną budowę aplikacji, z drugiej charakteryzuje się elastycznością ze względu na dostępność gotowych modułów, które można dowolnie modyfikować w zależności od potrzeb i na ich bazie tworzyć interaktywne aplikacje - mówi Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures. Platforma 4screens jest oferowana w modelu abonamentowym, jako usługa w tzw. chmurze (Software as a Service), dzięki temu model biznesowy posiada potencjał łatwego skalowania - dodaje.

Komentarze (0)