Polski e-przedsiębiorca chce poznać i zrozumieć użytkownika swojego sklepu. Korzysta w tym celu z Google Analytics i innych darmowych narzędzi. Zmiany layoutu dokonuje rzadko, ale kiedy już się na to decyduje, może na tym tylko zyskać.

Nie jest jednak do końca przekonany, czy jego strona jest intuicyjna. Nad tym aspektem powinien więc popracować, gdyż jak sam twierdzi, mała intuicyjność to najczęstszy powód utraty klientów – takie wnioski wypływają z raportu stworzonego przez Analyzeo, polski startup zajmujący się analityką internetową.

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. W ciągu ostatnich 10 lat liczba polskich sklepów internetowych wzrosła z niecałych 3 do ok. 20 tys., a wartość handlu przekroczyła w zeszłym roku 30 mld zł. Wpływ na to ma oczywiście postęp technologiczny oraz coraz większa rola urządzeń mobilnych. Powoli możemy już jednak mówić o nasyceniu, w związku z czym rodzimi e-przedsiębiorcy szukają coraz to nowszych spo- sobów na dotarcie do klienta. Jednym z nich jest dostosowanie strony do jego oczekiwań i przyzwyczajeń, których poznanie możliwe jest dzięki analityce internetowej.

Raport pt. "Analityka internetowa - przyszłość rynku e-commerce" znajdziesz pod tym adresem

Zdjęcie główne artykułu negativespace.co

 

Komentarze (0)