... ... ...

Kiedy i z jakich aplikacji mobilnych korzystają kierowcy?

Pressroom MamStartup
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dodane

20-05-2016

Informacja prasowa
Trudno wyobrazić sobie dłuższą podróż bez asysty nawigacji. Dzięki aplikacjom nawigacyjnym podróżowanie staje się prostsze, szybsze i tańsze. Pomaga ona w omijaniu korków, wypadków, znajduje bardziej ekonomiczną trasę.

Na podstawie unikalnego badania Mobience realizowanego przez firmę Spicy Mobile wiemy, jak wyglądają zwyczaje kierowców i które aplikacje nawigacyjne cieszą się wśród nich największą popularnością.

Zdjęcie główne artykułu by pexels

Pierwszą badaną grupą byli użytkownicy, u których na podstawie zmian geolokalizacji wykryto, że poruszają się z prędkością wyższą niż 30 km/h. Z całego panelu wyodrębniono tylko grupę osób, które przynajmniej raz w ciągu miesiąca poruszały się z prędkością powyżej 30 km/h i dla tej grupy osób sprawdzono, czy ich aktywność „samochodowa” jest związana z dniem tygodnia i temperaturą powietrza. Spodziewano się bowiem, że chęć skorzystania z samochodu może być mniejsza w niektóre dni. Oczekiwano także, że w chłodniejsze dni więcej osób będzie się poruszało samochodem, a liczba kierowców będzie maleć wraz ze wzrostem temperatury. Wyniki zaskoczyły: W kwietniu liczba kierowców nie była uzależniona od warunków pogodowych, natomiast malała wraz z nadejściem weekendu.

Druga grupa badanych była określona na podstawie korzystania z nawigacji w aplikacjach mobilnych zainstalowanych na telefonach lub tabletach użytkowników. Najbardziej popularna aplikacja z funkcją nawigacji to Google Maps – korzysta z niej ok. 56% wszystkich użytkowników grupy celowej. Na drugim miejscu jest dobrze znany – dedykowany wyłącznie podróżom samochodem – Yanosik (9%), następnie aplikacja MAPS.ME popularna wśród 2% aktywnych użytkowników. Na czwartym  - AutoMapa z 1% zasięgu w tej grupie celowej.

72% użytkowników uruchamia aplikacje z funkcją nawigacji jedynie 1-5 razy w miesiącu, 6% panelistów korzysta z nich 21-50 razy miesięcznie.

Komentarze (0)