Brak snu nie pomoże w osiągnięciu sukcesu
– Istnieje rodzaj mitu założycielskiego, według którego: jeśli jesteś właścicielem biznesu, to nie możesz pozwolić sobie na sen. Prawda jest tak, że trzy-czwarte startupów upada, jeśli jednak ich twórcy będą wysypiać się zwiększą swoją szansę na powodzenie – powiedziała Arianna Huffington w rozmowie z serwisem TechCrunch. Co więc współzałożycielka amerykańskiego magazynu Huffington Post radzi przedsiębiorcom?
Przede wszystkim, żeby wskoczyli pod pierzynę i zadbali o jakość snu. Wcześniej jednak, jak sugeruje w wywiadzie udzielonym telewizji MSNBC, należy się do tego odpowiednio przygotować. I tak, poleca, żeby przynajmniej na półgodziny przed zaśnięciem nie korzystać z urządzeń mobilnych. Wziąć prysznic, który będzie sygnałem zwiastującym zakończenie codziennych obowiązków i wyznaczającym czas na odpoczynek.
Rytuał zasypiania
Proponuje, żeby będąc już w łóżku czytać książki. Zdradza, że sama przed zaśnięciem czyta powieści i poezje, dzięki którym odrywa się od rzeczywistości, ucieka myślami od zawodowych trudności i daje sobie odetchnąć. Zdaniem Arianna Huffington ważne jest również, żeby w sypialni panowała odpowiednia atmosfera, raczej ciemność i umiarkowana temperatura. Dodaje, że zbudowany w ten sposób rytuał pozwoli spokojnie zasnąć, wyspać się i wstać następnego dnia pełnym energii.
I tak z naładowanymi bateriami nasze życie w każdym aspekcie ma być lepsze, również w sferze zawodowej. Według naukowców z Uniwersytetu Michigan niedobór snu może prowadzić do wielu dolegliwości, a wśród nich chociażby do obniżenia efektywności i frustracji. Badacze udowodnili bowiem, że kilkuminutowa drzemka w godzinach pracy może przywrócić osobom zatrudnionym w firmie równowagę emocjonalną i przyczynić się do poprawy osiąganych rezultatów.
Sen, czy telewizja?
Podczas eksperymentu naukowcy podzieli badanych na dwie grupy. Pierwsza z nich miała przez sześćdziesiąt minut oglądać filmy przyrodnicze, zaś druga pójść spać. Po godzinie uczestnicy testu powrócili do zawodowych obowiązków. Okazało się, że drzemiący pracownicy lepiej radzili sobie z powierzonymi zadaniami, niż ci którzy oglądali materiał wideo. Może warto więc się zdrzemnąć?