W czerwcu ubiegłego roku Daniel Ek, CEO Spotify, poinformował, że liczba użytkowników serwisu muzycznego wzrosła o 100 proc. Teraz pochwalił się kolejnym osiągnięciem. 30 milionów internautów płaci za dostęp do usługi.

Spotify znów zwiększa liczbę użytkowników

Daniel Ek, dyrektor generalny Spotify, poinformował wczoraj na Twitterze, że za dostęp do serwisu muzycznego płaci już 30 milionów osób. To więcej o dziesięć milionów w porównaniu do okresu sprzed dziewięciu miesięcy. W czerwcu ubiegłego roku z abonamentu Spotify korzystało 20 milionów użytkowników przy całkowitej ich liczbie siedemdziesięciu pięciu milionów.

Najprawdopodobniej wpływ na wzrost liczby płacących subskrybentów ma m.in. promocja, którą szwedzki startup wprowadził w listopadzie ubiegłego roku. Zaoferował internautom, którzy nigdy wcześniej nie korzystali z abonamentu Spotify dostęp do usługi przez pierwsze trzy miesiące w cenie jednego dolara. Po tym czasie, użytkownicy mogą zdecydować, czy dalej chcą korzystać z abonamentu, przy regularnej cenie, czy może jednak wybrać opcję z reklamami.

Z Apple Music korzysta 11 mln osób

Niemniej wynik, który osiągnęła platforma należąca do Daniela Eka jest imponujący. W maju 2014 roku serwis muzyczny zrzeszał ogółem czterdzieści milionów osób, z czego dziesięć milionów to byli płacący subskrybenci. Rok później, dyrektor generalny spółki pochwalił się, że statystyki platformy poprawiły się o 100 procent. I tak, we wspomnianym wcześniej czerwcu 2015 roku, za dostęp do usługi płaciło już 20 milionów internautów.

Spółce ze Szwecji w zdobyciu kolejnych subskrybentów nie przeszkodził nawet debiut Apple na rynku streamingu muzycznego. Koncern z Cupertino uruchomił w ubiegłym roku serwis Apple Music. Początkowo usługa działała jedynie na urządzeniach z logiem nadgryzionego jabłka, a później także tych, które obsługują system Android. Obecnie z platformy amerykańskiego giganta korzysta 11 mln osób.

Streaming najpopularniejszy w Chinach

Co interesujące, według badania przeprowadzonego przez Havas Sports and Entertainment, serwisy streamingu muzycznego cieszą się największym zainteresowaniem wśród mieszkańców Chin i Rosji. Tego typu rozwiązań używa tam, odpowiednio, 86 i 84 proc. populacji. Natomiast najrzadziej z usług serwisów muzycznych korzystają Brytyjczycy (30 proc.) i Amerykanie (37 proc.).  

Komentarze (0)