Na zdjęciu: Daniel Ek, dyrektor generalny Spotify | fot. materiały prasowe
Rozbudowa zespołu
W rozmowie z magazynem The Wall Street Journal Jeff Levick, chief revenue officer w Spotify, powiedział, że do tej pory firma postrzegana była, wewnątrz i na zewnątrz, jako dostawca wolnej od reklam platformy muzycznej. Przyznaje jednak, że ostatnio diametralnie się to zmieniło. Wyjaśnia, że spółka ze Szwecji coraz bardziej koncentruje się na modelu biznesowym opartym właśnie o reklamy.
Dowodzić tego ma chociażby fakt, że w ubiegłym miesiącu do zespołu Spotify dołączyła Liberty Carras Kelly, która dotychczas odpowiedzialna była za promocję w CNN i FOX. Tu z kolei pełni funkcję dyrektora ds. reklam na rynku amerykańskim. W kwietniu natomiast zatrudnienie w szeregach spółki znalazła Danielle Lee, która wcześniej przez ponad dwa lata zajmowała wysokie stanowisko w dziale marketingu Vevo.
Przychody ze sprzedaży reklam poszły w górę
Ostatnio również szefowie Spotify nakazali swoim podopiecznym, aby ci przez pięć dni korzystali z bezpłatnej wersji usługi. Wszystko po to, żeby lepiej rozumieli produkt, który rozwijają i sprzedają. Do tego przedstawiciele firmy zamierzają nawiązać współpracę z koncernami i reklamodawcami. Dlatego właśnie Daniel Ek, dyrektor generalny Spotify, zaplanował przemówienie podczas festiwalu reklamy w Cannes.
Nie ulega więc wątpliwości, że spółka będzie intensywnie poszukiwać klientów, którzy będą promować się za pośrednictwem szwedzkiej platformy muzycznej. Tym bardziej, że z w ciągu ostatnich dwóch lata z roku na rok przychody ze sprzedaży reklam urosły dwukrotnie. Niemniej nie jest to wynik zadowalający dla przedstawiciel firmy, która nadal nie osiągnęła progu rentowności.
25 mln użytkowników przybyło w ciągu roku
Zdaje się jednak, że w swoim czasie zrealizuje cel, zwłaszcza, że jest coraz bardziej popularna. Jeszcze w czerwcu ubiegłego roku z serwisu korzystało 75 milionów osób z czego 20 milionów płaciło za dostęp do usługi. Po roku zmagań Spotify pozyskało 25 milionów użytkowników, a liczba internautów z wykupioną opcją Premium wzrosła do 30 milionów.