Branża:

grafika i design

kultura i sztuka

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

pośrednictwo

Corton.pl - projektowanie społecznościowe

Czym jest Wasz projekt?

Nasz projekt jest portalem internetowym realizującym ideę projektowania społecznościowego, miejscem, gdzie z biznesem spotykają się graficy, artyści.

Jaki problem rozwiązujecie?

A. Na Polskim rynku istnieje wiele przedsiębiorstw, które odznaczają się wysoką jakością swoich usług – wkładają w to całe serce, czas i pieniądze. Jednocześnie borykają się z problemem dobrego wizerunku – wiedzą, że są dobrzy, ale nie mają możliwości prezentacji “na zewnątrz”: logotypy, prezentacje, wizytówki nie odzwierciedlają ich potencjału.

B. Od zawsze człowiekowi towarzyszyła potrzeba odnoszenia sukcesu. W sporcie, w biznesie, w życiu… Na rynku istnieje wiele społeczności artystów, którzy są chętni do pokazania swojej kreatywności – również poprzez konkursy.

Przedsiębiorca, kiedy tylko potrzebuje materiałów graficznych, określa budżet (nagrodę) i ogłasza konkurs graficzny, po czym dostaje propozycje od kilkudziesięciu grafików. Z tego firma wybiera najlepszą ofertę, której autor otrzymuje nagrodę.

Rozwiązujemy więc dwa problemy – po stronie przedsiębiorców jest to znalezienie i zatrudnienie odpowiedniej osoby do projektowania materiałów graficznych, które mają bezpośrednie przełożenie na wizerunek tej firmy. Natomiast po stronie grafików, dajemy możliwość rozwijania się i zarabiania w dziedzinie, którą kochają. Pozyskujemy dla nich firmy chętne do kooperacji.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Nasz projekt kierujemy do przedsiębiorców, osób aktywnych na rynku oraz do grafików - profesjonalistów, amatorów, pasjonatów.

Jaka jest Wasza konkurencja? Co jest Waszą przewagą nad nią?

Istnieją serwisy, które skupiają się na gromadzeniu różnego rodzaju konkursów, natomiast nie ma w Polsce serwisu, który posiada platformę do tworzenia konkursów w wyżej opisanej formie. Corton działa w wąskim obszarze, w którym chcemy się specjalizować.

Jaki jest Wasz model biznesowy?

Za naszą usługę przeprowadzenia i promowania konkursu pobieramy opłatę prowizyjną od przedsiębiorcy.

Kto stoi za projektem?

Za projektem stoi dwójka studentów warszawskich uczelni – Bartosz Gryszko i Lena Kostylewa. Wparcie prawne przy obsłudze konkursów dali nam Jarosław Ostrowski i Paweł Cioban z Kancelarii Nowakowski.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Corton powstał niecałe 2 tygodnie temu. Przez ten czas mieliśmy 4 300 wizyt, przy czym średni odwiedzający spędził na naszej stronie 7 min. 49 sek.

W przeciągu tych dwóch tygodni na naszym portalu pojawiły się 3 konkursy. Jeden z nich otrzymał już ponad 190 projektów, pozostałe dwa ok. 40 projektów każdy, co jest dla nas zachęcające.

W jaki sposób projekt jest finansowany?

W największej mierze projekt jest wynikiem naszych wcześniej nabytych umiejętności (stąd nie miał wielkiego wkładu finansowego na start). W chwili obecnej finansujemy projekt z własnych środków.

Jakie są plany rozwoju?

Stworzenie miejsca rozwoju dla projektantów i jednocześnie środka do tego, by mogli zarabiać na swojej pasji. Będziemy starali się pozyskiwać możliwie najciekawsze projekty.

Wyzwaniem, które przed nami stoi, jest też dotarcie do przedsiębiorców i drobna zmiana myślenia na temat projektowania. Nasze ruchy będziemy kierować tak, by projektowanie społecznościowe było symbolem nie tylko pozyskania materiałów, które są potrzebne, ale i skutecznej promocji firmy.