Branża:

transport i komunikacja

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

pośrednictwo

Teleportus.pl - leć i baw się tam, gdzie lubisz

Czym jest Wasz projekt?

Teleportus.pl jest nowym podejściem do wyszukiwania tanich biletów lotniczych, które ewoluowało w wyniku doświadczeń i potrzeb jego twórców, aktywnych podróżników.

Proces szukania został tu odwrócony i zamiast podawania lotniska docelowego, użytkownik wskazuje, co chce na urlopie robić oraz w jakiej temperaturze. Lista możliwości wciąż jest rozwijana, na dzień dzisiejszy możemy wybrać spośród takich aktywności, jak narty, zwiedzanie, odpoczynek na plaży, podziwianie przyrody (Cuda Natury) oraz wspinanie.

Jaki problem rozwiązujecie?

Takie podejście do wyszukania pozwala uniknąć żmudnego przeglądania dziesiątek lotów, by znaleźć ten najbardziej odpowiedni i najtańszy. Teleportus.pl sam przeszuka bazę tysięcy lotów i wyświetli listę posegregowaną wg ceny w podanych terminach, z możliwością ich kupienia bez żadnych dodatkowych prowizji.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Serwis kierowany jest do wszystkich osób szukających i kupujących bilety lotnicze przez Internet. Dla klientów spoza Polski przygotowane zostały inne wersje językowe.

Szczególną grupą docelową są osoby zainteresowane aktywnościami, które obsługuje serwis, choć nie tylko, ponieważ Teleportus posiada również tradycyjną wyszukiwarkę lotów.

Jaka jest Wasza konkurencja? Co jest Waszą przewagą nad nią?

Ze względu na innowacyjny, autorski model wyszukiwania, Teleportus nie posiada bezpośredniej konkurencji. Dzięki modelowi biznesowemu polegającemu na używaniu zewnętrznych baz (w tym momencie eSky, Tripsta i Opodo), inne wyszukiwarki lotów stały się naszymi partnerami, nie konkurencją.

Jaki jest Wasz model biznesowy?

Głównym założeniem jest całkowity brak opłat po stronie użytkownika. Ze względów użytkowych i wizerunkowych serwis wolny jest również od reklam. Dochodem ma być prowizja afiliacyjna od partnerów.

Kto stoi za projektem?

Za projektem nie stoi żadna wielka firma IT. Współtworzy go grupa przyjaciół, doświadczonych polskich specjalistów, którzy nabyli wiedzę w dużych firmach, a teraz pragną stworzyć coś samodzielnie.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Z początkiem grudnia, po serii testów, Teleportus został oficjalnie oddany do użytku. W tym momencie główny nacisk kładziony jest na realizację strategii marketingowej oraz jak najlepsze dopasowanie wyników wyszukania do potrzeb użytkownika.

W jaki sposób projekt jest finansowany?

Projekt finansowany jest ze środków własnych, z możliwością pozyskania zewnętrznego kapitału w przypadku potrzeby zintensyfikowania działań.

Jakie są plany rozwoju?

Oczywiście główna strategia jest tajemnicą biznesową. Logicznym jednak jest, że serwis będzie zyskiwał nowe możliwości wyszukania lotów (aktywności i baza lotów), przyśpieszał czas wyszukiwania oraz tworzone będą nowe narzędzia umożliwiające zwiększenie jego zasięgu.