Branża:

e-commerce

inna

Finansowanie:

dotacja z UE

Model biznesowy:

pośrednictwo

Useme

Czym jest Wasz projekt?

Useme nie jest typowym portalem skierowanym do freelancerów oraz mobilnych profesjonalistów - z uwagi na dwie kwestie. Po pierwsze na łamach Useme pojawiają się jakościowe oferty, czyli takie, które nie charakteryzują się najniższą ceną. Po drugie serwis zapewnia wypłatę środków za wykonaną usługę i w pełni rozlicza je podatkowo, jeśli pracownik nie ma własnej firmy. Zostaną one automatycznie przelane na konto wykonawcy po akceptacji ze strony usługodawcy.

Jaki problem rozwiązujecie?

Jest to jedyny serwis w Europie w pełni rozliczający stosunek pracy. A więc nie tylko ogłoszenia, zlecenia i baza wykonawców (jak to wygląda u konkurencyjnych serwisach) i nie tylko zabezpieczenie przelewu (jak to jest u niektórych), ale pełne rozliczenie podatkowe podwykonawców i legalizacja zatrudnienia oraz każdorazowo faktury dla zleceniodawców i prawo do reklamacji. Podobną funkcjonalność ma serwis odesk.com. Jednak jest on przystosowany do amerykańskich realiów prawnych.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Pierwszą grupą odbiorców są Wykonawcy, którym oferujemy zabezpieczenie środków z tytułu zleceń, a jeśli nie posiadają firmy - możliwość wystawienia faktury klientowi bez jej zakładania. Drugą grupą są Zleceniodawcy, którym oferujemy obniżenie kosztów pracy poprzez wybranie elastycznych form zatrudnienia, sprawdzonych wykonawców (weryfikujemy dane naszych użytkowników), możliwość ograniczenia biurokracji związanej z rozliczaniem pracy (w tym wystawiania faktur za osoby fizyczne) oraz możliwość reklamacji i zwrot środków w przypadku wykonania dzieła nie w terminie lub niezgodnie z zamówieniem.

Kto stoi za projektem?

Tworzymy zespół o różnych i kierunkowych doświadczeniach. Są wśród nas ludzie, którzy od lat działają w różnych projektach internetowych i odpowiadali za wprowadzanie ich na rynek polski i zagraniczne. Nasi programiści i osoby współpracujące bazują na frameworkowej technologii Django, dzięki czemu nasze rozwiązania są szybkie i bezpieczne. Jest wśród nas guru marketingu internetowego. Zatrudniamy też ludzi doświadczonych na rynku pośrednictwa pracy, współpracujemy z fachowcami w dziedzinie prawa i rachunkowości. Nie jesteśmy anonimowi w relacjach z Klientami, zachęcamy do kontaktu.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Projekt jest na etapie startu i ciągłego dodawania nowych funkcjonalności. Obecnie mamy 1,5 tysięcy zarejestrowanych użytkowników. Do końca roku chcemy mieć ich co najmniej 10 tysięcy. Każdego dnia nasz serwis odwiedza około 3 tysięcy unikalnych użytkowników, w tym 57% to nowe osoby. Budujemy dopiero bazę użytkowników, skupiamy się na pozyskiwaniu zleceniodawców. Na obecnym etapie nie są dla nas ważne wyniki finansowe. Skupiamy się na budowaniu społeczności klientów. Nasz model biznesowy jest obliczony na masowość rozwiązania i zakładamy realizację naszego celu w perspektywie 2-3 lat.

Jakie są plany rozwoju?

Do końca roku chcemy mieć co najmniej 10 tysięcy aktywnych użytkowników z Polski, a także Zleceniodawców z Europy Zachodniej. Zakładamy także rozpoczęcie działań związanych z pozyskiwaniem pracowników z krajów ościennych (Czechy, Słowacja, Litwa, Łotwa, Estonia). Zakładamy, iż rynek pracy wykonywanej na odległość i przez specjalistów w swej dziedzinie zacznie dynamicznie rosnąć od 2016 roku. Do tego czasu chcemy mieć ugruntowaną pozycję najlepszego operatora usług w tej dziedzinie.