Czym jest Wasz projekt?
WhitePress ułatwia proces publikowania artykułów płatnych i eksperckich wśród dobrych portali internetowych. Jest pośrednikiem pomiędzy Reklamodawcami, a Wydawcami portali i stron internetowych. Artykuł ekspercki to ciekawy, wartościowy tekst. Reklamodawca dodaje go do platformy, określa wymagania wobec potencjalnego portalu, który może go pobrać. Wydawcy portali pobierają artykuły, które im się podobają. Są wtedy zobowiązani je opublikować bez wynagrodzenia. Jeden artykuł może być dodany tylko jeden raz. Artykuły płatne (sponsorowane) publikowane są przez portale za wynagrodzeniem.
Jaki problem rozwiązujecie?
Serwis idealnie wbija się w potrzeby firm zajmujących się pozycjonowaniem, public relations oraz content marketingiem. Reklamodawcom oferujemy wygodne wyszukanie portali i zlecanie im publikacji artykułów. To sposób na pozycjonowanie, reklamę, zdobycie ruchu. Wydawcy portali uzyskują dwie możliwości: – mogą zarobić na publikacji artykułów płatnych – mogą zdobyć wartościowe treści w przypadku artykułów eksperckich.
Do kogo kierujecie swój projekt?
Ze strony Wydawców weryfikujemy każdy portal. Musi to być realny, wartościowy serwis. Najlepiej opiniotwórczy, ciekawy i popularny. Reklamodawcy mogą oczekiwać wygodnej publikacji artykułów sponsorowanych w dobrych cenach. Automatycznie, szybko i z gwarancją utrzymania tych artykułów na rok. Reklamodawcy, którym zależy na budowaniu prestiżu mogą korzystać z artykułów eksperckich. Piszą je sami lub zlecają Nam napisanie. W artykułach mogą znaleźć się linki – dlatego jest to dobry produkt dla firm z branży SEO lub pozycjonujących się samodzielnie.
Kto stoi za projektem?
Projekt został założony przez dwie osoby: Pawła Strykowskiego i Tomasza Kwaśnego. Paweł Strykowski odpowiedzialny jest za koncepcję, rozwój i promocję projektu. Tomasz Kwaśny jest programistą tworzącym najważniejsze funkcje serwisu. Paweł Strykowski jest udziałowcem firmy WizjaNet sp. z o.o., współwłaścicielem Grupy Portali Weselnych, firmy MediaBielsko.pl. Tomasz Kwaśny jest programistą z 10 letnim stażem. W firmie pracują jeszcze dwie osoby – odpowiedzialne za sprawne działanie platformy, kontakt ze stronami i pozyskiwanie Wydawców.
Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?
Platforma www.whitepress.pl już skupia prawie 500 portali. Są to realne, prawdziwe serwisy. Wśród nich jest wiele przekraczających 200 000 UU/miesiąc o wysokich wskaźnikach SEO. Funkcjonalność publikacji artykułów eksperckich została uruchomiona w styczniu 2014. Zostało opublikowanych ponad 150 artykułów. Funkcjonalność publikacji artykułów sponsorowanych została uruchomiona w lutym 2014 roku. W ciągu tygodnia zostało opublikowanych kilkanaście artykułów. Aktualnie trwają prace udoskonalające platformę oraz rozpoczęte są działania promocyjne.
Jakie są plany rozwoju?
Do końca czerwca chcemy znacząco powiększyć bazę Wydawców (do 1000), starając się o tych najlepszych w kraju. Od początku zakładamy ogromny szacunek do obu stron z uwzględnieniem prawa prasowego, zasad pozycjonowania, etykiety biznesowej. To procentuje. Do tego momentu chcemy cały czas doskonalić platformę, zbudować dużą bazę artykułów eksperckich. Drugą połowę chcemy przeznaczyć na uruchomienie kolejnych produktów wspomagających content marketing, współpracujących z aktualną platformą.