Branża:

edukacja

rozrywka

kultura i sztuka

Finansowanie:

własne

dotacja z UE

Model biznesowy:

freemium

Temptonik

Czym jest Wasz projekt?

Temptonik jest serwisem internetowym umożliwiającym interaktywną naukę śpiewu. Sercem projektu jest aplikacja w technologii Flash, która porównuje wzorcową linię melodyczną z dźwiękami zbieranymi przez mikrofon klienta i w czasie rzeczywistym wykazuje niepożądane odstępstwa. Komercjalizacja tego pomysłu była naturalnym zwieńczeniem naszych badań nad analizą ludzkiego głosu. Zresztą sami lubimy śpiewać i potrzebowaliśmy tego narzędzia.

Jaki problem rozwiązujecie?

Temptonik wychodzi naprzeciw każdemu kto zadaje sobie sobie pytanie „czy ładnie śpiewam?” lub „co zrobić by śpiewać ładniej?”. Dzięki obiektywnej i anonimowej ocenie oraz przyjaznemu środowisku, umożliwiamy miłośnikom śpiewu doskonalenie techniki oraz promocję własnego talentu. Dzięki materiałom dydaktycznym oraz powszechnemu stosowaniu zapisu nutowego oferujemy także dość przyjazny sposób na poznanie teorii muzyki. Temptonik jest również próbą odpowiedzi na panujący w internecie niedostatek materiałów muzycznych (nut, podkładów) o wysokiej jakości.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Temptonik jest dla każdego. Korzystają z niego dzieci jak i emeryci, zarówno amatorzy jak i kilku zawodowo koncertujących profesjonalistów. Jedni widzą w nim zabawę i grę towarzyską, a inni - narzędzie do regularnych ćwiczeń. Instrumentaliści pobierają z naszego serwisu nuty do piosenek, a wokaliści – podkłady muzyczne. Z kolei niektórzy użytkownicy jedynie słuchają cudzych wykonań i doceniają walor społecznościowy naszego serwisu.

Kto stoi za projektem?

Serwis powstał dzięki staraniom wielu utalentowanych osób i nie sposób byłoby tu wyliczyć zasługi każdej z nich. Wśród współtwórców Temptonik na szczególne wyróżnienie zasługują: Juliusz Stasiewicz - pomysłodawca, twórca prototypu rozwiązania, właściciel przedsiębiorstwa; Marta Dudek - współzałożycielka, osoba odpowiedzialna za dobór repertuaru i produkcję materiałów muzycznych; Marek Franciszkiewicz - kierownik zespołu programistów, pomysłodawca wielu kluczowych funkcjonalności serwisu.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Projekt przeszedł kilkumiesięczne beta-testy na próbie ok. 1000 zarejestrowanych użytkowników, co pozwoliło udoskonalić UX, wyeliminować usterki i pozyskać dane behawioralne. Już podczas testów zanotowaliśmy przychody, jednak dopiero teraz zaczynamy komunikować istnienie serwisu szerszej publiczności.

Jakie są plany rozwoju?

Obecnie skupiamy się na rozbudowie repertuaru oraz pozostałych treści. Ponadto przygotowujemy aplikacje mobilne świadczące funkcjonalności serwisu. W szerszej perspektywie chcielibyśmy wypromować Temptonik jako narzędzie do organizacji precastingów i internetowych konkursów typu talent-show. Rozważamy także produkcję desktopowego oprogramowania do analizy i edycji ścieżek wokalnych.