Branża:

edukacja

Finansowanie:

fundusz

business angels

Model biznesowy:

pośrednictwo

Preply

Czym jest Wasz projekt?

Preply to platforma internetowa służąca wyszukiwaniu korepetytorów – zarówno lokalnych, jak i online, zajmujących się nauczaniem języków obcych, nauk ścisłych, nauk humanistycznych i wszelkiego rodzaju hobby. Serwis umożliwia korzystanie z usług nauczycieli z całego świata, w tym z Ukrainy, Rosji, Europy, Stanów Zjednoczonych oraz Australii. Biorąc pod uwagę obecny rozwój technologii internetowych, serwis nie ogranicza się geografią. Dzięki lekcjom prowadzonym za pośrednictwem programu Skype, użytkownicy mogą uczyć się w dowolnym czasie oraz w komfortowych warunkach, oszczędzając tym samym czas i pieniądze na dojazd do korepetytora. Każdy pedagog znajdujący się na Preply, przed zapisaniem go do bazy danych serwisu, przechodzi proces weryfikacji. Dlatego też, uczniowie mogą mieć pewność co do jakości lekcji. Serwis Preply jest aktywnie rozwijany i skalowany. Zbudowaliśmy stabilną bazę klientów z Ukrainy, pozostałych krajów WNP, Europy, Stanów Zjednoczonych i Azji. Nasz miesięczny wzrost jest równy 15-20%. 

Jaki problem rozwiązujecie?

Naszymi klientami są początkujący specjaliści, którzy zainteresowani są nauką języka obcego celem uzyskania nowych możliwości rozwoju zawodowego, jak i osoby lubiące podróżować. Ponadto Preply pomaga uczniom przygotować się do egzaminów maturalnych oraz egzaminów wstępnych.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Trudno jest określić grupę docelową, gdy mowa o platformie edukacyjnej. Wiedza stała się głównym kapitałem i wartością na rynku, dlatego też źródeł dobrej jakości kształcenia szukają przedstawiciele różnych zawodów i grup społecznych.

Kto stoi za projektem?

Preply ma trzech założycieli – są nimi: Sergey Lukyanov (UX / UI designer), Dmytro Voloshyn (STO, technik) i ja – Kirill Bigai (dyrektor generalny Preply). Z Dmitriem poznaliśmy się w 2011 roku, natomiast Sergey dołączył do nas w 2012 roku. Ponadto, w naszym start-up’ie zatrudnionych jest 15 ekspertów w dziedzinie programowania i marketingu. Nabór kadr do naszego zespołu to silna strona Preply. Wyraźny podział obowiązków pomaga jednocześnie pracować nad marketingiem, rozwojem i poprawą możliwości technicznych platformy.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

Obecnie liczba użytkowników platformy zbliża się do symbolicznej wartości 50 000, około 17 000 zarejestrowanych korepetytorów ma możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy w skali globalnej. Tylko w ciągu jednego miesiąca, na platformie edukacyjnej Preply przeprowadza się około 10 000 godzin zajęć. Obecnie, dostępna jest nauka 27 języków obcych, 13 popularnych przedmiotów szkolnych, a także zajęcia z aktorstwa, muzyki i rysunku. Plusem jest ciągły rozwój produktu pod względem technicznym. Na przykład, niedawno zaczęliśmy przyjmować płatności w „Bitcoins”. Staramy się sprostać wymaganiom czasu, a nawet go wyprzedzać.

Jakie są plany rozwoju?

Obecnie, główne wysiłki zespołu koncentrują się na rozwoju nowych rynków w Niemczech, Austrii i Brazylii, a także na wzmocnieniu pozycji na rynkach krajów WNP i Polski. Naszym globalnym celem jest zbudowanie największej na świecie platformy służącej wyszukiwaniu korepetytorów – zarówno tych lokalnych, jak i online. Latem 2015 roku, nasz zespół wziął udział w programie edukacyjnym i inwestycyjnym międzynarodowego akceleratora biznesowego Techstars Berlin. Nasz serwis otrzymał inwestycje równe 120 tysięcy dolarów. Udział w Techstars odegrał znaczącą rolę dla wizerunku naszej platformy. Dzięki niemu firma stała się bardziej atrakcyjną dla finansowania. Mentorzy akceleratora wybierają jedynie 1% ze wszystkich start-up’ów biorących udział w programie. Tutaj każdy ma szansę zrobić swój pierwszy krok w stronę światowych inwestorów „z najwyższej półki”. W niedalekiej przyszłości planujemy zamknąć kolejną rundę inwestycji, a już otrzymany budżet przeznaczyć na marketing i ekspansję nowych rynków.