Branża:

edukacja

Finansowanie:

własne

Model biznesowy:

abonament

inny

SkillHub

Czym jest Wasz projekt?

SkillHub.pl jest agregatorem na rynku zajęć dodatkowych i korepetycji. Platforma ma na celu połączyć uczniów i ich rodziców z najwyższej klasy korepetytorami chcącymi dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami. SkillHub.pl rewolucjonizuje obecnie istniejący model rynku korepetycji znacznie ułatwiając klientom czasochłonny proces szukania i podejmowania decyzji o wyborze korepetytora, a z drugiej strony dostarczając korepetytorom zautomatyzowane narzędzia do zarządzania swoim biznesem. SkillHub.pl to Szybko, Intuicyjnie, Bezpiecznie. To pierwsze takie rozwiązanie w regionie, dające nam „first mover advantage”.

Jaki problem rozwiązujecie?

SkillHub.pl odwraca rynek zajęć dodatkowych do góry nogami. Klient nie musi już poświęcać cennych godzin swojego czasu na poszukiwanie odpowiedniego instruktora. Zadaniem klienta jest powiedzenie nam kogo szuka. To instruktorzy zgłaszają się odpowiadając na ogłoszenia klientów lub SkillHub.pl podpowiada, który instruktor będzie właściwy dla klienta na podstawie wybranych kryteriów i dostępności. Każdy instruktor posiada profesjonalny profil z opcją dodawania zdjęć, filmów promocyjnych, itp. Korepetytorzy chcący pracować na własną rękę, robiąc to co lubią, nie mają narzędzi do zarządzania własnym biznesem. SkillHub.pl dostarcza pełen pakiet rozwiązań, które pozwalają instruktorowi pozyskać klientów, a później skupić się na zagwarantowaniu najwyższej jakości usług, poprzez wykorzystanie kalendarza online, obustronnego feedbacku na postawie metodologii NSP, platformy komunikacyjnej z klientem oraz narzędzi do zarządzania finansami.

Do kogo kierujecie swój projekt?

Użytkownikami serwisu są osoby/podmioty świadczące usługi edukacyjne i szkoleniowe oraz ich klienci - uczniowie, studenci, osoby chcące rozwijać nowe umiejętności. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Edukacyjnych 45% dzieci w Polsce uczestniczy w przynajmniej jednym typie zajęć dodatkowych. Wśród dorosłych odsetek osób korzystających spoza formalnej edukacji stanowił 12%. Daje to bardzo szeroką bazę klientów i możliwości rozwoju dla tego typu przedsięwzięć.

W jaki sposób projekt ma zarabiać?

Głównym źródłem przychodów SkillHub jest prowizja od płatności za zajęcia kupowane online. Z każdych 10 PLN wydanych przez klienta, SkillHub pobiera 1 PLN, natomiast 9 PLN jest wypłacane korepetytorowi po odbytych zajęciach.

Kto stoi za projektem?

Pomysłodawcą i szefem projektu jest Przemek Januszczyk. Manager z wieloletnim doświadczeniem w kierowaniu projektami i rozwojem aplikacji onlinowych. Ojciec dwójki dzieci, który tworząc Skillhub.pl kierował się potrzebą zapewnienia swoim dzieciom wysokiej jakości zajęć dodatkowych, które można w bezpieczny, intuicyjny i łatwy sposób znaleźć online. Doświadczenie zdobywał w Warszawie, Londynie i Kuala Lumpur.

Na jakim etapie jest projekt? Jakie macie obecnie wyniki?

SkillHub.pl jest obecnie dostępny w wersji MVP. Wciąż pracujemy nad kolejnymi funkcjonalnościami, które służyć będą poprawie funkcjonalności serwisu. Rozpoczęliśmy działania promocyjne i wizerunkowe nastawione na pozyskanie korepetytorów, którzy są w naszej ocenie siłą napędową naszego projektu. W ciągu dwóch tygodni od startu pozyskaliśmy 200 korepetytorów i obecnie jesteśmy na etapie startu kampanii nastawionej na pozyskanie klienta ostatecznego – uczniów. Aktywnie pracujemy nad pozyskaniem wsparcia finansowego dla projektu z planami szybkiej i efektywnej ekspansji nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą.

Jakie są plany rozwoju?

Obecnie skupiamy się na optymalizacji aplikacji i budowaniu bazy oraz marki wśród użytkowników. Chcemy być postrzegani jako innowator oraz ekspert w zakresie zajęć dodatkowych dla dzieci oraz dorosłych. Planujemy pozyskać masę krytyczną w Polsce w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Jesteśmy pierwszym takim rozwiązaniem na rynku, co gwarantuje nam „first mover advantage”. Pracujemy też nad wersją anglojęzyczną, aby móc skierować nasz produkt do osób anglojęzycznych oraz w późniejszym okresie, wejść na rynki zagraniczne. Pozyskanie inwestora umożliwi nam dalszy rozwój aplikacji oraz budowanie pozycji lidera na rynku zajęć dodatkowych w Polsce i w regionie.