Na zdjęciu: Bartłomiej Danek, współzałożyciel Wizyta.pl | fot. youtube.com/orangefabpolska
W listopadzie 2013 roku miała premierę aplikacja internetowa Wizyta.pl, która pozwalała zainstalować na stronie partnera widget do prostego umawiania się na wizytę. Narzędzie spodobało się także kilku większym partnerom jak Home.pl czy Panorama Firm. Czy doświadczenia zdobyte podczas pracy w Microsofcie i bycie członkiem zarządu w dużej grupie mediowej RMF FM pomogły w tworzeniu własnego startupu?
Rezerwacja online
System Wizyta.pl pomaga zarówno właścicielom firm usługowych, jak również ich klientom. – Właściciele firm znacznie efektywniej mogą zarządzać, dokładniej poznać swoich klientów, analizować statystyki ilościowe i wartościowe zrealizowanych usług, a także zawsze i na każdym urządzeniu sprawdzać zajętość swoich pracowników – mówi Bartłomiej Danek, współzałożyciel Wizyta. Dodatkowo właściciele lokali usługowych korzystających z jego serwisu mogą realizować promocje i znacznie zmniejszyć ilość odwoływanych wizyt.
Klientom portal ułatwia za to umawianie się na wizyty o dowolnej porze i w dowolnym miejscu. – System przypomni o wizytach, pozwoli nawet odwołać je SMS-em czy sprawdzić historię swoich wizyt – dodaje Danek. Pomysł na ten biznes zrealizował razem ze spółką AlterMind w listopadzie 2013 roku. System prezentował wtedy tylko podstawowe funkcje. Dzięki rozmowom z testerami i klientami rozwinął się do obecnej wersji. Rozbudowany system spodobał się nie tylko klientom używających Wizyty w swoich lokalach usługowych, ale także partnerom.
Dopasować się do klienta
Jednym z firm, które nawiązały współpracę z Wizyta.pl i promują tę usługę wśród swoich klientów jest home.pl. Co prawda Bartłomiej Danek był w niej dawniej przez półtora roku szefem sprzedaży i marketingu oraz członkiem zarządu, nie uważa że tylko przez to zainteresowała się współpracą. – O ile wiem dokładnie sprawdzili rynek, nasz system i uznali, że najlepiej spełni oczekiwania ich obecnych i przyszłych klientów – mówi. Podobnie do współpracy podszedł kolejny partner: Panorama Firm, ale w innej formie.
Zdjęcie główne artykułu by pexels.com | CC0 License
Wykorzystał możliwości jakie daje licencja white label i promuje aplikację pod własną marką – Planero.pl. Twórcom narzędzia daje to lepszy dostęp do klientów. Dzięki temu dowiadują się, co sądzą na temat narzędzia, sprawdzają w jakim stopniu jest to zgodne z własnymi obserwacjami i modyfikują program tak, by dopasować go do potrzeb klientów. A tych jest coraz więcej, już dziesiątki tysięcy użytkowników końcowych umawia się na wizyty w różnych lokalach za pomocą Wizyta.pl. Ich liczba pozwala też na samodzielne utrzymanie się zespołu rozwijającego startup.
Czas na startup
Partnerów do usługi może przyciągać szybka implementacja. – Aby zacząć korzystać z Wizyta.pl wystarczy poświęcić 2-3 minuty na rejestrację, wpisać usługi i pracowników i … zrobione. Wszystko od razu działa – zapewnia współzałożyciel aplikacji. Na początek współpracy nowym partnerom oferuje 30 sms-ów do przetestowania usługi weryfikacji klientów i przypominania o wizytach. Do kogo głównie jest skierowana usługa? Korzystają z niego zarówno salony fryzjerskie i kosmetyczne, gabinety lekarskie, ale również mobilni fizjoterapeuci czy kluby sportowe. Zespół Wizyta.pl ma w planach udostępnić funkcji, jakiej nie ma żaden konkurent na rynku, ale jeszcze nie zdradza, czego ma dokładnie dotyczyć.
Dlaczego założyciel aplikacji postanowił stworzyć swój startup? Prowadził już swoją firmę przez kilka lat i później ją sprzedał. Potem zdobywał różne doświadczenia w administracji publicznej czy korporacji. – Po home.pl nadarzyła się okazja do wyboru przyszłej drogi i wybrałem tę dotyczącą tworzenia czegoś od zera – mówi Bartłomiej Danek, współzałożyciel Wizyta.pl. Czy doświadczenie z Microsoft pomogło podjąć decyzję o tworzeniu startupu? – Nie, raczej nie. Raczej pomogło w zarządzaniu organizacją gdyż jest to firma, która cechuje się bardzo dobrze zdefiniowanymi celami, rozsądnymi wskaźnikami oraz przemyślanymi procedurami – dodaje.