Organiczny wzrost
Podczas pracy dla software house’u zaczął pracę nad aplikacją m-Indicator, która pokazuje rozkład jazdy wszystkich pociągów i komunikacji miejskiej w kraju. Jak pisze CNNMoney, sam zaprojektował aplikację, napisał kod i poprosił członków rodziny, przyjaciół i wolontariuszy, by pomogli mu uzupełnić bazę aplikacji. Do m-Indicator dodali trasy 232 pociągów, które codziennie przemierzały 3 tysiące tras przejeżdżając przez 108 stacji. Rzucił pracę na etacie i udostępnił aplikację do pobrania za darmo.
Program Sachina Teke ma 10 milionów subskrybentów, którzy codziennie sprawdzają rozkład jazdy pociągów w swoich okolicach, by szybciej dojechać do pracy. Mimo tego, że aplikację udostępniono do pobrania za darmo, przynosi dochody. M-Indicator miał premierę w maju 2010 roku i ubiegły rok zakończył dochodem w wysokości miliona dolarów. Aplikacja Teke’go zarabia głównie na reklamach wyświetlanych z programu Google (GOOGL, Tech30) i Adwords). Sukces osiągnęła dzięki organicznemu wzrostowi użytkowników.
Nie tylko rozkład jazdy
Na tak duże zainteresowanie użytkowników, przypomnijmy – z aplikacji korzysta 10 milionów subskrybentów, trzeba było czekać. Sześć miesięcy po premierze z m-Indicatora korzystało niespełna 2,5 tysiąca użytkowników. – Martwiłem się. Rzuciłem pracę dla tej aplikacji – mówi CNNMoney Sachin Teke, pomysłodawca aplikacji, która wzbudziła ogromne zainteresowanie w Indiach. Ratunkiem okazało się dodanie możliwości udostępnienia/polecenia aplikacji znajomym.
Po pierwszym roku od premiery z aplikacji korzystało już 500 tysięcy użytkowników. Dziś służy już nie tylko do przeglądania rozkładu jazdy komunikacji miejskiej i międzymiastowej. Zespół pod kierownictwem Sachina Teke rozbudował ją i pokazuje pobliskie restauracje, hotele, szpitale i kina. Dzięki temu użytkownicy mogą znaleźć sposób na spędzenie czasu, gdy czekają na kolejny pociąg. Sachin Teke ma nadzieję, że pozyska 8 milionów dolarów na rozwój i ekspansję aplikacji.