– Workplace wypełnia niszę rynkową – służy ludziom, którzy nie pracują w biurach, na przykład sprzedawcom, załogom statków czy baristom – zachęca Facebook. Udostępnił właśnie dla wszystkich nową usługę, testowaną przez ostatnie miesiące przez ponad tysiąc firm z całego świata.

Zamień pomysły w akcje

Założeniem Workplace, nowej usługi Facebooka, ma być połączenie wszystkich pracowników w jednym miejscu i usprawnienie komunikacji między nimi. – Połącz wszystkich pracowników i zamień pomysły w akcje – zachęca jeden z komunikatów na stronie. Dzięki grupowym dyskusjom, personalizowanej tablicy newsów (dot. tylko firmy), głosowym i wideogłosowym czatom, realizacja zadań zespołów ma stać się łatwiejsza.

Nowa usługa wbrew pozorom nie jest skierowana wyłącznie do pracowników branży IT, ale do wszystkich firm, których pracownicy pracują w grupach nad jednym zadaniem. Za pomocą Workplace będą mieli jedno miejsce w sieci, które ułatwi im komunikowanie się i dzielenie się informacjami o realizacji kolejnych części zadania. Plusem tego rozwiązania na pewno jest prostota.

Strona do komunikowania się

Większość z nas korzysta z Facebooka do celów prywatnych i wie, jak obsługiwać ten portal społecznościowy. Dlatego tym łatwiej będzie w pracy wykorzystywać usługę Workplace, ponieważ już od początku wyda się nam przyjazna i prosta. Cieszy też to, że Workplace oddziela treści z zewnątrz, dzięki czemu pracownicy nie rozpraszają się.

Wszystko, co znajdą na grupie firmowej będzie dotyczyć właśnie tej firmy i zadań wokół niej skupionych. Każdy z członków grupy może komentować posty innych, dodawać zdjęcia, czy filmy i zapraszać do czatów i wideoczatów na tematy związane z zadaniami. W komunikowaniu się z innymi pomoże specjalna aplikacja mobilna, która ułatwi kontakt osobom pracującym poza biurem.

Trzy dolary miesięcznie

Workplace było usługą, nad którą Facebook pracował od kilku miesięcy. Dopiero dzisiaj został upubliczniony i udostępniony szerszej publiczności. Wcześniej był testowany przez pracowników blisko tysiąca firm z całego świata. Najbardziej do gustu przypadł mieszkańcom: Indii, Norwegii, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Francji. Testujący utworzyli podczas pracy blisko 10 tys. grup dyskusyjnych.

Nowa usługa od Facebooka ma usprawnić pracę zespołom. Usługa jest odpłatna i kosztuje 3 dolary miesięcznie, gdy organizacja ma poniżej tysiąca aktywnych użytkowników. Dwa dolary miesięcznie zapłacą firmy z 1001 do 10 000 użytkowników miesięcznie, a jednego dolara zespoły powyżej 10 tys. użytkowników (pracowników korzystających z Workplace).

Komentarze (0)