... ... ...

LinkedIn połączy użytkowników z mentorami. Uruchamia nową funkcję

Dodane

15-11-2017

Adam Sawicki
Kilka dni po ogłoszeniu planów związanych ze zintegrowaniem LinkedIna z MS Wordem, twórcy biznesowej sieci społecznościowej wprowadzają kolejną funkcję. Serwis pomoże użytkownikom znaleźć mentora i rozwinąć karierę.

 Na zdjęciu: Jeff Weiner, prezes LinkedIna | fot. materiały prasowe

Rozwój zawodowy

Nowo dodana funkcja nazywa się Career Advice i przez ostatnich kilka miesięcy była testowana przez wybranych użytkowników. Natomiast od środy jest dostępna dla internautów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Indii i Australii. LinkedIn zapowiada jednak, że już wkrótce będzie dostępna takaż dla mieszkańców innych krajów.

Przedstawiciele firmy wyjaśniają, że dzięki bezpłatnej usłudze użytkownicy biznesowej sieci społecznościowej mogą znaleźć mentora, który pomoże im w rozwoju kariery. Wystarczy tylko uzupełnić swój profil i w zakładce „Career Advice” dodać informacje na temat porad jakie chce się uzyskać od doświadczonego rozmówcy. Następnie platforma dobierze odpowiednich partnerów i umożliwi nawiązanie kontaktu przez komunikator.

Użytkownicy chcą mentora

– Mentoring jest ważnym aspektem wpływającym na rozwój kariery i utrzymanie jej na satysfakcjonującym poziomie oraz przyczynia się do poprawy życia zawodowego niezależnie czy jesteś uczniem, czy nauczycielem. Nasze badania wykazały, że 80 procent profesjonalistów z LinkedIn albo chce mieć mentora, albo nim być, przy czym nie wiedzą od czego zacząć – piszą przedstawiciele LinkedIna w oficjalnym komunikacie.

Dodają, że ponad połowa osób zainteresowanych byciem mentorem nie ma pojęcia jak się do tego zabrać, a jedna trzecia zmaga się ze znalezieniem osób do nauczania. – Aby ułatwić użytkownikom nawiązywanie kontaktów w ramach mentorignu, wprowadzamy nową funkcję Career Advice – czytamy dalej w komunikacie. Jej celem jest rozwiązanie tego problemu. Na razie jednak nie mamy informacji, kiedy usługa pojawi się w Polsce.

Integracja z Wordem

Career Advice nie jest jedyną nowością jaką LinkedIn wprowadza. Kilka dni temu poinformował, że integruje biznesowy serwis społecznościowy z edytorem tekstu Word i wprowadza funkcję Resume Assistant, która pomoże użytkownikom w tworzeniu CV. Narzędzie to będzie ułatwiać pracownikom modyfikowanie dokumentu w taki sposób, aby zawarte w nim informacje odpowiadały oczekiwaniom pracodawcy i opisanym kryteriom.

Na razie jednak funkcja nie stanie się ogólnodostępna, ale jeszcze w tym tygodniu zostanie oddana w ręce uczestników płatnego programu Office Subscribers w wersji angielskiej. Stopniowo jednak opcja będzie pojawiać się na kolejnych rynkach, natomiast póki co LinkedIn nie informuje czy nowość pojawi się w Polsce, a jeśli tak, to kiedy.

Komentarze (0)