SWIPE Right.., zaznacz co chciałbyś robić, przeciągając palcem po ekranie wybieraj towarzyszy i przebieraj w propozycjach. – Zostawcie komputery, telefony, wyjdźcie z domu, spotykajcie się, bawcie się i miło spędzajcie czas – zachęcają twórcy aplikacji.

Marzą o stabilnej firmie, która będzie dynamicznie się rozwijała i wchodziła do kolejnych państw. Aby to osiągnąć ciężko pracują nad aplikacją. – Pomysłu jesteśmy pewni. Widać to po liczbie podobnych aplikacji powstających na całym świecie, teraz wszystko zależy od modelu i wejścia na rynek, a po drugie dobry zespół to dobry startup – zapewnia Dariusz Kopyto, pomysłodawca programu na smartfony SWIPER. Nie obawia się przeszkód na drodze do sukcesu, jaką może być np. silny gracz na rynku, który zmieni zachowania użytkowników.

Pełna treść artykułu dostępna dla naszych stałych czytelników

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem

Partner technologiczny

Na zdjęciu: Dariusz Kopyto, pomysłodawca aplikacji SWIPER | fot. Piotr Kordys / Internet Beta 

– Przy odpowiednim modelowaniu projektu w czasie i szybkiej reakcji na zachowania ludzi jesteśmy w stanie utrzymać aplikację i rozwijać się w nowym modelu – dodaje. SWIPER to część większego projektu o nazwie FUSION APP. Obecna aplikacja “odpowiada tylko za social i fun”. Szczegółów na temat F-APP Dariusz Kopyto jednak nie zdradza, ale zapewnia, że ma przemyślaną i dobrze zaplanowaną strategię, która zapewni sukces. A o niego nie łatwo, gdy na rynku powstaje tyle podobnych projektów.

Jedna z wielu, a jednak inna

Do trzech razy sztuka. Tak można podsumować historię SWIPERa, aplikacji do umawiania się, nad którą pracowały wcześniej dwa inne zespoły. Pomysł na program zrodził się w styczniu 2015 roku podczas firmowej imprezy integracyjnej. – Pierwszy zespół, który pracował nad aplikacją rozleciał się po czterech miesiącach. Drugi też nie przetrwał – opowiada pomysłodawca. Wraz z obecnym zespołem (Marcin Urban, Ivan Kopytko, Taras Morskyi, Bohdan Marchuk i Taras Andrukhiv) zrealizował projekt od pomysłu i opublikował aplikację w sklepie Google Play. SWIPER ma żyć w telefonach tak jak Facebook.

– SWIPER to platforma SaaS w modelu B2B2C, która działa w dwóch kanałach i rozwiązuje dwa problemy: użytkowników, którzy mają ochotę spędzić miło czas i firm, które chcą trafić z ofertą do grupy docelowej. Stworzyliśmy nowy model biznesowy i nowy sposób działania - nazwaliśmy go Push&Play – mówi Dariusz Kopyto. Na podstawie obecnych na rynku aplikacji jak tinder, yplan, fever i wielu innych, projekt FUSION APP wycenił ją na 11 mln euro. – W ciągu roku powinniśmy osiągnąć prawie 1,5 mln euro przychodu tylko w Polsce – zapowiada pomysłodawca aplikacji.

Aplikacja SWIPER jest pierwszym elementem układanki i ma służyć użytkownikom do znajdowania towarzystwa i pomysłu na spędzenie czasu oraz firmom, które pasują przynajmniej do jednej z pięciu branż: gastronomia, rozrywka, kultura, zakupy czy sport.

Jak działa SWIPER?

Użytkownik aplikacji tagując się swoją zachcianką informuje znajdujących się w jego zasięgu znajomych jak i inne osoby (o ile wyrazi taką chęć) jak chce spędzić czas. Użytkownicy, którzy mają taką samą lub podobną zachciankę nawiązują ze sobą relacje w celu ustalenia szczegółów i realizacji planu. Pozostałe zakładki jak obiekty, kupony i wydarzenia mają podpowiadać użytkownikom jak mogą spędzić czas.

Na zdjęciu: zespół SWIPERa

Choć takich aplikacji na rynku jest dużo, zespół startupowców z Rzeszowa ma nadzieję, że opracowany przez nich projekt zdobędzie zaufanie użytkowników. Pomogą zapewne studenci trzech Rzeszowskich uczelni, z którymi SWIPER współpracuje i to na nich zespół chce się skupić i na początku poświęcić najwięcej czasu na promocję. Aplikacja dla użytkowników jest darmowa i będą mogli korzystać z jej funkcji bezpłatnie. Pieniądze na dalszy rozwój platformy mają przynieść firmy, które będą chciały dotrzeć do grupy docelowej oferując swoje produkty i usługi.

Przejąć pałeczkę

Przed rozpoczęciem realizacji projektu, przez kilka miesięcy analizowaliśmy konkurencję i rynek. Prowadziliśmy badania na potencjalnych użytkownikach jak i firmach, które wskazały “odpowiednią drogę przedstawiając swoje potrzeby i oczekiwania”. – Cały czas obserwujemy co dzieje się na rynku, w którą stronę idą inne aplikacje i modelujemy nasz biznes plan. Nasi rummagerzy (pot. szperacze) czuwają i jak na razie śpimy spokojnie, ale mamy świadomość, że pałeczkę w każdej chwili może przejąć ktoś inny – mówi założyciel SWIPERa.

W aplikację uwierzyła spółka PrimeBitStudio - która zainwestowała sto tysięcy złotych na etapie pomysłu. Projekt wszedł w Platformy Startowe i będzie starał się o 650 000 zł bezzwrotnej dotacji. Kolejnej inwestycji w projekt na poziomie 500 000 zł dokonał prywatny inwestor. Środki zostaną przeznaczone na marketing i stworzenie oficjalnej wersji produktu. Samym pomysłem na aplikację zainteresowali się też pierwsi partnerzy jak New Balance, McDonald’s, Helios Polska czy Stary Browar Rzeszowski.

Zespół właśnie zakończył alfa testy i udostępnił aplikację w wersji mvp dla wszystkich użytkowników Androida. Dla posiadaczy urządzeń z iOS aplikacja będzie dostępna początkiem maja.

Komentarze (0)